Klik utk belanja Amsyar

Isnin, 19 Disember 2016

I NEED HOLIDAY !! (Traveloka Online Contest)

Tempat impianku, LANGKAWI Sumber GOOGLE


Sejak dari dulu lagi aku paling teringin nak ke Langkawi. Kenapa Langkawi?. Sebab aku suka coklat. Hahahaha.. tidak la, sebabnya aku memang tak pernah lagi sampai ke Langkawi. Cuma dengar dari kawan kawan dan saudara yang pernah sampai ke sana. Agaknya, macam mana lah Langkawi tu kan?

Yang paling aku nak sangat pergi adalah Makam Mahsuri. Aku memang suka melihat sejarah sejarah seperti ini. Dari dulu lagi aku minat sangat mengetahui cerita yang berkaitan dengan Mahsuri. Alangkah seronoknya bila aku sendiri dapat menjejakkan kaki ke tempat bersejarah ini.
Rumah MAHSURI Sumber GOOGLE
Makam Mahsuri Sumber GOOGLE
Jadi bila #MyTravelokaEscapade menganjurkan peraduan ni, terus terlintas di minda aku, LANGKAWI. Kenapa aku pilih Langkawi?. Bukan tempat tempat menarik di luar negara?. Sebab aku sangat kagum dengan keunikkan negara aku sendiri. Pendek cerita, aku jatuh cinta dengan tempat tempat menarik di Malaysia ni sampai aku tak teruja sangat untuk ke luar negara. Harus kenal sehabis habisnya negara sendiri baru boleh bawa cerita tempat tempat menarik ke luar negara.

Selain dari Makam Mahsuri, aku nak sangat merasai naik Kereta Kabel Langkawi. Kiranya aku nak cabar diri aku sebab aku ni jenis gayat. Kata orang gondolanya agak menggerunkan berbanding di Genting Highlands. Kalau dapat yang berlantai kaca, mahu tutup mata aku sepanjang perjalanan. Hehehe...
Sumber GOOGLE
Kalau dah naik Kereta Kabel Langkawi, haruslah ke SkyBridge kan. Ni pun gayat juga ni. Tapi kalau dapat peluang dari #MyTravelokaEscapade aku redah je. Ingat senang nak sampai sini? *kira duit dalam tabung
Sumber GOOGLE
Banyak lagi lah tempat tempat menarik di Langkawi yang aku teringin sangat nak pergi. Kalau nak kira duit kat bank, memang kena simpan lagi lah impian aku ni. Tapi kalau ada rezeki dengan #MyTravelokaEscapade ni memang aku tak lepaskan peluang.

Selain dari tempat tempat di atas ni, aku suka Langkawi kerana banyak pulau pulau yang menarik seperti Pulau Cenang, Pulau Tanjung Rhu, Pantai Tengah, Pantai Pasir Tengkorak, Pulau Payar Marine Park, Pulau Beras Basah, dan air terjun seperti Air Terjun Telaga Tujuh dan Air Terjun Temurun. Tak lupa, Tasik Dayang Bunting. Wajib pergi ok!

Selain dari shopping pinggan mangkuk dan periuk belanga untuk perempuan suka memasak macam aku ni.. (tangan dibahu mata keatas..sangat) maka haruslah ke Langkawi selain memborong coklat bagi menggemukkan lagi badan.

Jadi kalau korang yang ada destinasi impian korang, bolehlah joint contest #MyTravelokaEscapade mana lah tahu korang pun boleh menang sambil rehat rehatkan minda dan mencari pengalaman baru ye tak?


LANGKAWI!! TUNGGU AKU DATANG YEEE...

(Kalau menang laaa.. kalau tak tunggu duit tabung aku penuh lagi sepuluh buah)


Jumaat, 18 September 2015

WANITA dan LELAKI HARUS BACA!!!!

Bulan lepas aku menghadiri seminar BIO SELEZA. Mula mula tu memang aku jual je..tak pakai pun. Yelah kan harganya kan mahal.. so fikir ni untuk orang yang ada masalah ok lah kot pakai tuala wanita Bio Seleza ni.

Ini bukan cerita kosong yee kawan kawan. Bukan untuk nak lariskan perniagaan tapi cerita betul dan fakta!

Ramai antara kita yang tahu bahawa tuala wanita tu diperbuat dari bahan kitar semula. Tapi kenapa masih lagi mendiamkan dia?..masih lagi nak guna juga?.. sebab tuala wanita yang bagus tu mahal.. betul tak?




Tapi sebenarnya, RAHIM dan NYAWA kita lagi mahal.. kita sanggup korbankan dua benda yang tak dapat kat pasaran tu dengan tuala wanita yang tak berkualiti?

Keputihan melampau, radang rahim, jangkitan seperti endometritis, bau busuk, jangkitan saluran kencing, kerap kencing, otot rahim longgar dan kawasan intim tidak produktif antaranya merupakan masalah yang berlaku akibat daripada pemilihan pad yang salah.



Kajian kanser rahim dari Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menunjukkan 80 peratus daripada wanita di dunia ini menghidapi penyakit genekologi yang berbeza tahap.

Sebanyak 75 peratus daripada penyakit ginekologi adalah disebabkan oleh penjagaan yang tidak betul semasa haid dan penggunaan tuala wanita yang tidak berkualiti.

Laporan WHO juga menyebut pada tahun 2012 sebanyak 528,000 kes baharu kanser serviks yang menyebabkan kematian di seluruh dunia.

Kanser rahim atau kanser serviks merupakan antara kanser utama kalangan wanita dan kanser kedua terbanyak selepas kanser payudara termasuk Malaysia. Sebanyak 10.5 peratus dari kematian wanita yang mengidap kanser adalah disebabkan oleh kanser servik.


Aku pernah jumpa satu akak ni..bila aku tunjuk flyer BIO SELEZA dia terus cakap.. " Apa yang bezanya dik.. pakai kat situ jugak?"

Sebab pakai kat situ lah kak kena berjaga jaga. Bayangkan kertas kitar semula yang digunakan untuk membuat tuala wanita biasa di pasaran tu macam mana?.. takder maknanya orang tu nak bersihkan dulu...nak pastikan takder cicak mati ke...lipas mati ke.. betul tak?. tak ada maknanya mereka nak check satu satu kertas tu.. bahan bahan yang mereka gunakan untuk membuat tuala wanita biasa di pasaran tu pula adalah KERTAS KITAR SEMULA, BAHAN KIMIA, EJEN PENDAFLOUR, BAHAN PELUNTUR dan sebagainya.


Kebanyakan pad biasa di pasaran diperbuat daripada recycle paper/serbuk kayu pulpa yang telah diputihkan menggunakan peluntur selama 30jam. Apabila haid, darah yg panas akan bertindakbalas dgn bahan peluntur yg ada dalam pad tersebut dan membebaskan 1 bahan kimia yg sgt bahaya. 130 kali ganda berbahaya daripada arsenik (racun pembunuh yang senyap) iaitu DIOKSIN


Bayangkan darah haid yang panas tu bercampur dengan bahan bahan yang digunakan untuk membuat tuala wanita yang ada dipasaran tu yang menghasilkan racun DIOKSIN masuk sikit sikit ke dalam rahim kita melalui alat sulit. Berapa lama agaknya kita dah pakai tuala wanita tu yee kawan kawan?..
Secara purata seorang wanita menggunakan lebih daripada 15000 keping tuala wanita sepanjang zaman kesuburan iaitu selama kira kira 35 tahun..

DIOKSIN ni akan diserap oleh faraj dan masuk ke dalam rahim kita dan risikonya, sel sel  KANSER akan diaktifkan. Selain itu, risiko lain DIOKSIN ini adalah mengaktifkan sel FIBROID , menggalakkan pembiakan bakteria dan sebagainya. 

Semua wanita ada fibroid. Yg bezanya sama ada fibroid tersebut aktif atau tak. Tapi, tahu ke kita sama ada fibroid kita tu aktif ke tak aktif kan. Sehinggalah fibroid kita membesar dan terus membesar sehingga kita kelihatan seperti mengandung! Pernah dengar istilah "busung"? Ada segelintir wanita dikatakan mengalami busung disebabkan fibroidnya membesar dan sekaligus membengkak. 

Selain itu, masalah wanita lain yg majoriti mengalaminya adalah SENGGUGUT setiap kali datang bulan/haid. Memang setiap wanita di dunia ni ada mengalami masalah SENGGUGUT. Tetapi apa yg membezakan adalah dari segi kekuatan sakit SENGGUGUT setiap individu. SENGGUGUT yang normal tidak akan menjejaskan kehidupan harian. Tapi ia menjadi tidak normal jika, apabila datang bulan/haid, sakit SENGGUGUT yg dialami terlalu kuat sehingga wajah dan badan menjadi pucat, hampir pengsan dan yang paling teruk sehingga perlukan injection ubat tahan sakit. Ada juga di kalangan kita, apabila haid je, dia perlu tidur, baring sepanjang hari, sehinggakan yang dah bekerja, terpaksa mengambil cuti. 

Begitu juga dengan CYST. Cyst adalah salah satu penyebab sukarnya mengandung kerana dlm sesetengah kes, apabila dibedah dan dikeluarkan cyst, ada janin yang terhimpit di dalam cyst. Walaupun cyst berjaya dibuang, ianya akan tumbuh kembali kerana cyst ini ada 'ibu'nya. Dalam pemeriksaan kesihatan yg dibuat, cyst banyak menyerang wanita yang berusia 23 tahun ke atas. Tidak terkecuali wanita yang sudah berkahwin mahupun yg masih bujang. 

Banyak lagi masalah-masalah sakit puan yg lain. Faktor-faktornya mungkin kerana corak pemakanan yang tidak sihat, kehidupan seharian yg tidak aktif, tidak cergas, pendedahan kepadan bahan-bahan kimia sama ada daripada persekitaran, daripada kosmetik atau daripada bahan2 kegunaan seharian contohnya seperti PEMAKAIAN TUALA WANITA BIASA di pasaran. 

Dah banyak pendedahan dan kajian berkaitan yang menunjukkan bahayanya tuala wanita biasa. Dan igtlah bahawa sel kanser mengambil masa 1-14 tahun utk menampakkan diri. Lebih baik mencegah kan. Sebab tu aku sarankan guna tuala wanita BIO SELEZA. Kenapa BIO SELEZA?.. kenapa tak produk lain.. 
mesti ada yang kata..ala dah company dia joint tu jual BIO SELEZA mesti dia KENA promote BIO SELEZA.. kan?..




Sorry yeee kawan kawan... aku pilih BIO SELEZA sebab BIO SELEZA ada apa yang produk lain ada.. dan ada apa yang produk lain tak ada..

contohnya BIO VELOCITY.. apa bendanya wei BIO VELOCITY ni..? BIO VELOCITY ni adalah TENAGA TULEN YANG DIESKTREKAR TERUS DARIPADA MATAHARI PAGI..


Aliran medan tenaga BV ni boleh menyeimbangkan medan tenaga elektromagnet seluruh badan dan seterusnya meningkatkan kesihatan. 

Mengaktifkan molekul air dan meningkatkan kandungan oksigen dalam badan. Sebab tu ada yang tampal pantiliner dalam kasut untuk keseimbangan badan dan nyah bau.. sebagai pengganti kool fever jika demam.. 

LELAKI pun boleh pakai BIO SELEZA ni ok... untuk menggelakan angin pasang.. buasir dan pelbagai masalah lain. kiranya BIO SELEZA ni bukan sekadar pantiliner atau tuala wanita sahaja...



Dalam pantiliner dan tuala wanita ni ada jalur hijau. Jalur hijau itulah terdapatnya BIO VELOCITY.. benda paling 'MAHAL' dalam BIO SELEZA. Jika kita pakai pantiliner ni kita akan ada tenaga tambahan. Tak der lah lesu, penat bila datang bulan. 

Biasanya bila datang bulan kan kita rasa lesu, nak marah..sebab apa?.. sebab penat.. lagi satu aliran darah tak bagus so itulah jadinya senggugut... lagi satu bila kita pakai  BIO SELEZA ni uadara panas dapat keluar. Tak terperangkap macam tuala wanita biasa. So bila udara panas dalam badan kita dapat keluar dan tak terperangkap, jadi mood kita pun ok..tak rasa nak marah..tak rasa badmood atau semacam je bila datang bulan... atau kita juga boleh pakai pantiliner pada hari hari biasa.

 Ehh..aku pakai pantiliner bila hujung hujung period jee wei..

ni pun biasa aku dengar.. SALAH yee kawan kawan... kita harus pakai pantiliner atau pelapik seluar dalam setiap hari. Sebab apa... sebab bila kita jemur seluar dalam, habuk bakteria terlekat pada seluar dalam.. apatah lagi cuaca tak sebersih dahulu. Lepas tu kita semua kebanyakkannya guna mesin basuh untuk mencuci pakaian. Agak agaknya mesin basuh tu tahu ke tak yang seluar dalam kita masih ada saki baki sabun?.. agaknya mesin basuh tahu ke seluar dalam kita tu cukup bersih dari kekotoran?.. memang tak lah uolss...

lagi satu pelekat yang digunakan tu... agak agaknya dari mana pulak yee..dah tuala wanita tu murah..takkan nak pakai pelekat yang bebas kimia kan... BIO SELEZA menggunakan pelekat gam dari tumbuh tumbuhan. Memang bebas kimia.. bayangkan kalau saki baki pelekat tu masih ada di seluar dalam kita, kita pakai dan bila kita buang air, seluar dalam kita basah..menyebabkan bakteria lebih mudah membiak dengan banyaknya...masuk pula ke dalam alat sulit menuju ke rahim... rasa rasanya apa yang berlaku?

itu je pun dah buat aku rasa, memang WAJIB pakai pantiliner setiap hari dan ianya haruslah BIO SELEZA...

Selain itu BIO SELEZA juga ada SINAR INFRA  MERAH JAUH yang menggalakkan peredaran darah dan meningkatkan metabolisme badan.



ION NEGATIF berfungsi sebagai pembasmi kuman, mengurangkan dan menghilangkan bau busuk dan membantu menyeimbangkan hormon. Sebab tu kalau kita first time pakai, kita akan rasa pening kepala sebab BIO SELEZA sedang menormalkan balik hormon dalam badan kita. Membetulkan semula apa yang dah lintang pukang sebelum ni.



NANO SILVER pula bertindak sebagai pembasmi kuman bukan antibiotik yang mesra alam dan selamat digunakan. Ia menghapuskan kuman dan mikroorganisma sehingga 99.99%. Selain itu ia melindungi flora biasa dalam alat sulit serta menyeimbangi pH alat sulit kita.

Nano silver juga membasmi bakteria TRICHOMONIASIS, MYCOPLASMA, CHLAMYDIA dan COCCI dengan pantas. Selain itu ia berfungsi sebagai anti radang dan baik pulih.



Kalau kita tengok cara pembungkusan tuala wanita dan pelapik BIO SELEZA pun kita dah tahu memang berkualiti. Cuba kita tengok tuala wanita dan pantiliner kita. Ada tak pembungkusan seperti wet tissu tu.. yang boleh ditutup balik bila kita dah ambil sekeping tuala wanita atau pelapik seluar dalam?.. memang tak lah kan..lepas tu kita tengok pula plastik luar tuala wanita dan pelapik seluar dalam tu.. ada ruang tak untuk habuk, kuman bakteria masuk..  dan yang ni memang ramai antara kita buat tak tahu..ada tak tarikh luput pada tuala wanita dan pelapik seluar dalam kita tu?..


hah??.. tuala wanita dan pantiliner pun nak kena ada tarikh luput ke?..

Kita perlu tahu tarikh luput tuala wanita tersebut. Pastikan kita membeli yang mempunyai tarikh luput kerana tuala wanita yang lama akan mempunyai kualiti yang rendah dan dikhuatiri telah terdedah kepada habuk dan bakteria kerana disimpan terlalu lama.

BIO SELEZA ni tidak mengandungi haruman dan berbau ubat. Tuala wanita yang berbau haruman, berbau ubat ataupun pudina kebanyakkannya mengandungi bahan kimia yang boleh menyebabkan alahan pada kulit. Penggunaan jangka masa yang panjang juga boleh memberikan kesan kepada rahim. Permukaan tuala wanita yang halus dan lembut kerana diperbuat 100 % daripada kapas yang berkualiti tinggi. Walaupu ada wings di kiri kana tapi memang lembut dan takkan menyebabkan melecet pada peha kita. Biasanya wanita ni tak suka ada wings sebab melecet.. tapi dengan BIO SELEZA memang lembut..rasa macam tak pakai.. banyak macammana pun tetap rasa selesa.. 

Penyerapan yang handal. Menggunakan lapisan penyerapan yang setaraf lampin bayi dan diluluskan oleh PERTUBUHAN KESIHATAN SEDUNIA. Memang comfirm tak ada masalah resapan keluar atau bocoran. 



Lapisan bawahnya pula membenarkan pengaliran udara. Macam yang aku cakap sebelum ni, memang kita tak rasa tak sedap badan..rasa panas sebab udara yang panas tu dah keluar.



Kalau nak cerita banyak.. memang tak akan habis wei.. sebab tu aku memang cadangkan BIO SELEZA untuk semua wanita. 

"Mahal la wei... tuala wanita je pun"

Ni memang dah beratus ratus orang yang cakap macam tu.. korang bayangkan korang beli tuala wanita yang murah yang banyak kat pasaran tu.. tak ada perlindungan.. dari kertas kitar semula..kebersihan tak terjamin..risiko korang nak dapat kanser serviks tinggi wei.. dulu aku hairan apasal la ramai anak dara yang terkena fibroid, cyst... memang dari makanan adalah salah satu punca juga tapi tuala wanita lebih dekat dengan  rahim kita. Bayangkan kita sanggup tutup mata untuk beli tuala wanita yang murah. Padahal beli barang lain yang tak berfaedah kita tak kisah pula kan.. kalau ikutkan BIO SELEZA ni memang jimat. Sebab daya serapan yang tinggi. Lepastu ada fungsi. Memang kalau nak ikutkan harganya patut lebih mahal tau. 

Lagipun satu kotak MIXED tu boleh pakai dalam 4 bulan. Sebab kadar serapannya bagus. So korang tak perlu nak guna banyak. Selain ada pembasmi kuman dan fungsi fungsi lain tu... bila dah pakai memang rasa kelainannya... sebelum pakai kata "Ye ker.." dah pakai kata "Ye laaa..." COMFIRM!!!

Ada orang pulak..bila haid tak keluar, rasa pening terus tak nak pakai. Sebenarnya itu tanda yang BIO SELEZA sedang bekerja untuk menstabilkan dan membetulkan balik apa yang dah tunggang langgang tu.. macam aku, memang first time aku pakai pantiliner BIO SELEZA memang pening. Lepastu bila aku pakai tuala wanita bila datang haid, darah tu berwarna hitam pekat. Memang mengejutkan.. so jangalah nak berkira pasal duit.. pasal wang ringgit..aku pun potong mana mana yang tak perlu supaya dapat beli BIO SELEZA dan pakai waktu datang bulan. 

Padahl rahim kita hanya ada satu. Tak ada jual kat pasaran. Itulah keistimewaan kita sebagai wanita yang boleh melahirkan zuriat untuk menyambung keturunan. Dah lah kanser serviks kanser kedua selepas kanser payudara.  Kanser ni pula bukan bagi signal.. tiba tiba dah stage 3.. dah stage 4...

Menakutkan sangat weii...

Menurut laporan PERTUBUHAN KESIHATAN SEDUNIA, terdapat 528000 kes baru kanser serviks yang mengakibatkan 266000 kematian pada tahun 2012.

Angka ini menunjukkan bahawa lebih daripada 1447 orang wanita menghidap kanser serviks setiap hari dengan jumlah kematian seramai 729 orang sehari!!!

Di MALAYSIA pula, 1 daripada 4 orang wanita yang telah menopous berkemungkinan menghidapi kanser serviks!!

Kira kira 83% wanita mengalami jangkitan pada bahagian kemaluan. Daripada angka ni, 62% daripadanya adalah disebabkan oleh penggunaan tuala wanita yang tidak selamat atau tidak mempunyai kelulusan kementerian kesihatan!!

so korang masih lagi nak tutup mata dan teruskan dengan tuala wanita biasa tu?.. masih lagi tak kisah?.. tepuk dada tanya diri sendiri.. sebab itu kesihatan korang.. ada orang memang dia tak kisah untuk keluar duit supaya kesihatan terpelihara.. ada orang memang jeni berkira kalau hal hal yang tak nampak pada mata kasar ni.. sedangkan macam yang aku bagitahu..kanser ni bukan ada signal atau tanda tanda.. bila dah ada tanda selalunya dah teruk... lagi satu kalau nak tahu, kanser ketiga dan keempat tertinggi adalah kanser fibroid dan cyst. Dua dua tu berkaitan dengan rahim.



Siapa yang nak tengok testimoni BIO SELEZA boleh LIKE PAGE BIO SELEZA PAD TERBAIK

sesiapa yang nak tengok DEMO PAD boleh WASSAP 0172428785.

Yang nak ORDER pun BOLEH WASSAP 0172428785

Order sekali, bulan depan pasti order lagi!!

I LOVE U BIO SELEZA... muahhh ciked!  * pengsannn!


Khamis, 17 September 2015

Best sangat ke wei MARINE ESSENCE BAMBOO SALT NOURISHING SHAMPOO ni?

Amboi tajuk kemain panjang kan... sekali nafas je tau membacanya..
Bukan apa.. aku ni ada masalah serius tentang rambut ni... RAMBUT GUGUR!!

Kemain menyampah kalau rambut gugur..sana sini rambutku. Sampai stress fikir apa hal lah rambut asyik gugur je ni..bila stress makin la banyak gugur.. sebelum botak.. baik aku fikir macammana nak atasi masalah rambut gugur ni..

Bila aku tahu yang MARINE ESSENCE ada keluarkan produk pencuci rambut, haruslah aku cuba. Harus cuba wei.. sebelum nak bagi orang cuba..kita kena cuba dulu..baru konfident nak cerita.. baru feel tu sampai... gitu!!

Yang bestnya shampoo ni 100% dari bahan semulajadi iaitu GARAM BULUH dari KOREA. Selain tu shampoo ni  SOAP FREE, PARABEN FREE, SLES FREE, ANTI BACTERIAL dan ANTI OXIDANT.. best kan? 

Garam buluh ni khasiatnya untuk melembabkan kulit, mencerahkan pigmentasi,antibakteria, memperbaharui sel kulit, sesuai untuk semua jenis kulit, tidak mengeringkan kulit, pelembab kulit yang terbaik, dan merangsang sel-sel kulit yang bermasalah.

Apalah yang best sangat kan shampoo ni.. mesti korang nak tahu kan selain boleh selesaikan masalah keguguran rambut macam aku ni..

KHASIAT MARINE ESSENCE BAMBOO SALT NOURISHING SHAMPOO 

  • Dirumus tanpa sabun
  • Memelihara kelembapan dan kehalusan rambut serta kulit kepala
  • Kaya dengan khasiat dari sumber semulajadi seperti daun teh Pu-Erh dan garam buluh
  • Tidak merosakkan kulit
  • Membasmi kuman dan bakteria
  • Mengurangkan kegatalan pada kulit kepala
  • Menyegarkan kulit kepala
  • Mematikan kutu di kepala
  • Rawat kulit kepala yang berminyak
  • Menanggalkan kelumumur yang kritikal
  • Melebatkan rambut
  • Hilangkan panau / kudis / Ekzema / Ruam bayi

KANDUNGAN MARINE ESSENCE BAMBOO SALT NOURISHING SHAMPOO SEAGULL BIOLYM

  • Air: Air merupakan elemen yang penting untuk menyihatkan kulit kepala dan rambut. Ia berperanan memelihara kelembapan rambut dan kulit kepala di samping membantu menyihatkan rambut dari akarnya.
  • Ammonium Lauryl Sulfate: Bahan organik yang boleh terhasil daripada kelapa ini berfungsi sebagai agen pembersih di dalam produk penjagaan diri seperti shampu serta lembut untuk kulit kepala dan rambut.
  • Cocamidopropyl Betaine: Sebatian organik yang terhasil daripada minyak kelapa ini dan berfungsi untuk mencuci minyak dan kotoran dari kulit kepala selain membantu mengatasi masalah rambut kering, kelemumur dan menyerap kelembapan ke dalam struktur rambut dan kulit kepala.
  • Acrylates Copolymer: Bahan ini berperanan sebagai bahan penstabil bagi melindungi produk ini daripada kelembapan di samping memelihara kesihatan rambut.
  • Dimethiconol: Bahan silikon ini berperanan mengekalkan kelembapan dan kehalusan kulit kepala.
  • Palm Kernelamide DEA: Sebatian yang terhasil daripada bijii kelapa sawit ini bertindak sebagai bahan pengemulsi bagi menyatukan ramuan di dalam produk ini seterusnya membantu menggalakkan fungsi dan keberkesanan ramuan di dalam produk ini.
  • Styrene/Acrylates Copolymer: Sebatian sintetik ini berperanan membentuk filem di dalam produk penjagaan diri seterusnya membantu memelihara kehalusan kulit.
  • PEG-7 Glyceryl Cocoate: Sebatian ini bertindak sebagai bahan pengemulsi bagi menyatukan ramuan di dalam produk ini seterusnya membantu menggalakkan fungsi dan keberkesanan ramuan di dalam produk ini. Ia juga berupaya memelihara kelembapan dan kehalusan kulit kepala dan rambut.
  • Daun Teh Camellia Sinensis (Teh Pu-Erh): Walaupun berasal dari jenis yang sama dengan daun teh lain, Camellia Sinensis, daun teh Pu-Erh yang banyak ditanam di pergunungan Yunnan terkenal dengan kenakannya dan khasiatnya yang tinggi. Ia bersifat antiradang dan antikulat yang berkesan bagi mencegah pembiakan sebarang mikroorganisme yang merosakkan kulit kepala di samping berupaya menyingkirkan toksin, melancarkan peredaran darah dan meredakan ketegangan saraf. Di samping itu, daun teh Pu-Erh turut mengandungi poliphenol yang bersifat antioksidan yang berupaya meneutralkan kesan radikal bebas sekaligus membantu mencegah kerosakan sel dan melambatkan penuaan kulit.
  • Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride: Bahan yang diperbuat daripada gam guar atau guaran ini membantu mengatasi masalah rambut kusut di samping memelihara kelembapan rambut dan kulit kepala.
  • Polyquaternium-10: Polyquaternium-10 merupakan sejenis polimer selulosa yang berfungsi memelihara kelembapan kulit kepala.
  • Garam Buluh: Garam buluh merupakan inovasi dari Korea dan dihasilkan dengan dengan memasukkan garam ke dalam bekas buluh dan dibakar berulang-ulang kali untuk tempoh yang lama. Kaedah pembakaran berulang ini akan meningkatkan penyerapan garam mineral dari buluh dan tanah liat yang menjadi penutup bekas buluh ke dalam garam laut yang dibakar. Garam buluh menghasilkan lebih daripada 80 jenis mineral yang berupaya membantu mengatasi masalah kulit kepala seperti kegatalan.
  • TEA-Dodecylbenzenesulfonate: TEA-Dodecylbenzenesulfonate membantu air menyerap ke dalam kotoran dan minyak pada rambut seterusnya membersihkan rambut.
  • Tetrasodium EDTA: Ramuan ini berperanan sebagai bahan pengawet bagi mencegah serangan dan pembiakan mikroorganisme seperti kulat dan bakteria seterusnya memelihara isi kandungan produk ini. Ia juga bertindak memelihara kehalusan rambut dan kulit kepala.
  • Pro-Vitamin B5 (Panthenol): Panthenol sering terkandung dalam produk penjagaan rambut dan berperanan mengembalikan kelembapan dan mengukuhkan rambut di samping memperbaiki rambut yang rosak, merawat hujung rambut yang bercabang dan menyerikan lagi rambut.
  • Yogurt Filtrate: Selain membantu memelihara kesihatan kulit kepala, yogurt filtrate juga berupaya memelihara kelembapan dan kehalusan rambut.
  • Biji Gossypium Herbaceum (Kapas): Selain kaya dengan vitamin E yang berupaya memelihara kesihatan dan kelembapan kulit kepala, biji kapas juga sarat dengan kandungan antioksidan yang berupaya mencegah kerosakan sel kulit dan rambut.
  • Glyceryl Stearate: Glyceryl Stearate yang terhasil daripada tumbuh-tumbuhan ini berperanan sebagai bahan pengemulsi produk kosmetik dan penjagaan diri seperti losyen, krim dan minyak sapu, di samping membantu mengekalkan kelembapan dan kehalusan kulit kepala.
  • PEG-60 Hydrogenated Castor Oil: Minyak Castor yang terhasil melalui proses hidrogenasi dengan minyak buah jarak ini berfungsi sebagai pengemulsi dan menggalakkan penghasilan buih serta mengurangkan risiko kulit kering dan kesan radikal bebas yang disebabkan oleh pendedahan terhadap bahan kimia yang merbahaya.
  • Hydrolyzed Milk Protein: Bahan ini kaya dengan nutrien seperti asid amino yang mampu memelihara tisu yang sihat, melembap dan menghaluskan kulit kepala. Di samping itu, ia mampu mengatasi masalah pada kulit kepala seperti kegatalan, merawat rambut yang rosak serta mempercepatkan pemulihan luka mahupun radang pada kulit.
  • Laktosa: Laktosa merupakan karbohidrat yang terkandung di dalam susu dan berupaya membantu menyerap kandungan kalsium ke dalam tubuh serta menggalakkan pertumbuhan bakteria baik untuk tubuh terutamanya usus sekaligus meningkatkan kesihatan sistem penghadaman. Lakstosa juga mampu menggalakkan fungsi otak dan sistem saraf dengan bantuan galaktosa, sebatian gula yang terkandung di dalam laktosa.
  • Methylchloroisothiazolinone: Bahan ini bersifat antibakteria dan antikulat serta berfungsi sebagai bahan pengawet di samping membantu mengatasi masalah kulit kepala.
  • Methylisothiazolinone (MIT): MIT merupakan bahan pengawet yang berfungsi menghapuskan mikroorganisme seperti bakteria dan kulit yang boleh merosakkan produk ini.
  • CI 15985: Sebatian yang turut dipanggil Sunset Yellow FCF ini merupakan pewarna kuning azo sintetik.
  • CI 19140: CI 19140 atau Tartrazine adalah bahan pewarna sintetik yang menambah warna kuning lemon ke dalam sesuatu produk makanan mahupun kosmetik.
Cara nak guna shampoo ni mudah saja. Lebih mudah dari ABCD.. oleh kerana aku ni baik hati, aku share dengan korang macam mana nak guna shampoo ni..

CARA PENGGUNAAN MARINE ESSENCE BAMBOO SALT NOURISHING SHAMPOO 

  • Basahkan rambut.
  • Usapkan Marine Essence Bamboo Salt Nourishing Shampoo pada kepala.
  • Urut kepala selama beberapa minit.
  • Bilas rambut dan kulit kepala sehingga bersih.
  • Jika terkena pada mata, basuh mata dengan segera.



Apa yang aku boleh cakap dengan korang, bagi yang gatal-gatal rambut tu memang aku recommend sangat pakai shampoo ni sebab dia boleh mengurangkan gatal dalam kepala especially untuk kita-kita yang bertudung dan ada masalah kulit macam aku ni. Bau dia toksah cakap, macam dekat laut rasa dia, sebab sangat refreshing macam kat spa. Eksaited nak mandi tu lain macam, boleh hilangkan stress!

Apa yang best, baru 3 hari pakai shampoo ni, rambut tak kusut dah, guna jari pun boleh,dah takda rambut macam berus dawai. Tayah nak sikat-sikat, tinggal flip je lagi hehe.Sangat lembut, sampai ikat rambut pun tak boleh dah, haaa~ nampak tak lembut dia caner?

Siapa yang nak try boleh contact aku.. di nombor 017.2428785 atau boleh LIKE PAGE aku 

                                                   SHAMPOO WANGI 


Jangan nak fikir banyak lagi lah wei... cepat cepat beli shampoo ni.. nak tunggu semua rambut habis gugur baru nak beli dah terlambat wei... aku lagi stress rasanya tengok rambut bersepah sana sini... silap hari bulan masuk dalam makanan. Maklumlah kita ni perempuan kan memasak la...kang tak sedar rambut gugur masuk dalam masakan kita..

Lagipun apa salahnya cantik cantik wangi wangi untuk cik abang..(kepada yang dah berkahwin la yee.. nasib baik minta cik abang sponsor kihkihkih) kalau yang lelaki tu boleh guna sendiri atau hadiahkan kat isteri ke..mak ke... kan.. tanda kita prihatin dan sayang pada mereka...

ok..jumpa lagi di lain waktu... nak bershampoo dulu... tata titi tutuuuuuuu...

Jumaat, 28 Ogos 2015

Kenapa GARAM BULUH HAI O?


Ada ilmu kenalah kongsi kan. Aku dulu pun tak tahu. Ingat garam tu sama je. Tapi ilmu ni kena cari. Dah cari cubalah untuk dikongsi pula kan. Ada orang mudah menerima ilmu. Ada orang pula susah. Sebelum ni aku ingat yang terbaik garam bukit. Lepas tu belajar pula cara memasak guna garam. Kalau garam biasa tu dah tutup api baru campur garam pada masakan. Untuk elakkan chemical. Itu pun kadang kadang terbabas. Sekarang belajar pula tentang garam buluh. Ilmu memang tak pernah habis kan. Cuma kita nak berilmu atau tak. Memanfaatkannya atau tak.. jom baca info ni...


Kita memerlukan garam untuk terus hidup.


Garam memainkan peranan yang sangat penting dalam kehidupan seharian kita. Kekurangan garam dalam darah boleh menyebabkan maut. Namun garam atau nama saintifiknya Natrium Klorida cuma diperlukan dalam kuantiti yang sedikit sahaja untuk mengekalkan fungsi tubuh badan. 

Di hospital, doktor akan menyuntik air larutan garam kedalam tubuh pesakit untuk menstabilkan tekanan darah dan fungsi-fungsi organ pesakit untuk menyelamatkan nyawa. Air larutan garam juga digunakan untuk mencuci luka dan membasmi kuman.


Garam komersil dihasilkan secara kimia dan menjejaskan kesihatan.


Garam yang dimakan oleh nenek moyang kita suatu masa dahulu adalah berbeza dengan garam yang dapati di pasaraya atau kedai runcit. Dahulu, garam dihasilkan secara semulajadi dengan membiarkan air laut yang bersih tersejat di bawah panas matahari. Garam yang diperolehi ini mengandungi pelbagai mineral lain selain Natrium Klorida.

Manakala garam zaman sekarang dihasilkan secara elektrolisis yang menyingkirkan semua kotoran dan bendasing, termasuklah mineral berkhasiat. Tinggal hanyalah Natrium Klorida (99.8%) dan klorin. Inilah garam komersil yang dihasilkan dengan banyak, cepat dan murah. Maka, tidak hairanlah ia dikenali sebagai garam bernatrium tinggi yang tidak sihat.

Garam tersebut merupakan pembunuh tersembunyi di dalam makanan anda! Pengambilan garam bernatrium tinggi ini secara berlebihan akan mengundang pelbagai penyakit berbahaya seperti tekanan darah tinggi, strok, serangan jantung serta kerosakan buah pinggang. Persatuan Kesihatan Sedunia (WHO) mencadangkan jumlah maksima pengambilan garam bernatrium tinggi adalah 2400mg sehari untuk mengelak daripada dihinggapi penyakit tersebut.

MEMPERKENALKAN GARAM BULUH HAI-O SEBAGAI MAKANAN KESIHATAN ALAF BARU.


Garam Buluh Hai-O adalah alternatif kepada garam bernatrium tinggi yang berbahaya. Sejarah garam buluh bermula sekitar 1300 tahun dahulu di negara Korea. Masyarakat Korea pada zaman dahulu telah menggunakan garam buluh sebagai makanan makanan kesihatan, ramuan perubatan dan untuk mengekalkan awet muda.

Garam Buluh Hai-O diimpot sepenuhnya melalui syarikat pengekspot nombor satu Korea iaitu Kaeam Co. Ltd. untuk dipasarkan di Malaysia. Syarikat Kaeam Co. Ltd. adalah satu-satunya syarikat pengekspot yang diiktiraf oleh negara Korea. Oleh sebab itu, Garam Buluh Hai-O dijamin ketulenannya serta berkualiti tinggi.

Kini anda boleh mendapat manfaat garam buluh melalui produk-produk berasaskan Garam Buluh Hai-O. Siri produk Marine Essence adalah produk kecantikan dan kesihatan luaran berasaskan Garam Buluh Hai-O manakala Garam Buluh Hai-O sendiri terbahagi kepada dua jenis produk iaitu:

1- Minuman Premium Garam Buluh Hai-O (Hai-O Bamboo Salt Premier Drink) 

2- Garam Masakan Premium Garam Buluh (Hai-O Bamboo Salt Cooking Salt)




  Perbandingan antara Garam Buluh Hai-O dengan garam bernatrium tinggi biasa:




Garam Buluh Hai-O mempunyai 4 keistimewaan utama berbanding garam putih biasa iaitu:

  1. Kaya dengan unsur surih dan bahan-bahan mineral
    • Gabungan sempurna bahan mineral yang lengkap dan semulajadi dapat dibekalkan ke seluruh badan dengan lebih berkesan.
  2. Beralkali tinggi
    • Dapat mengekal dan memulihkan pH badan yang seimbang.
  3. Anti-pengoksidaan
    • Meningkatkan kandungan oksigen dalam badan, mencegah serangan radikal bebas dalam badan, membaiki sel-sel badan yang rosak dan memulih fungsi organ dalaman.
  4. Detoksifikasi 
    • Mempunyai fungsi detoksifikasi yang semulajadi dan dapat menyingkirkan toksin yang terkumpul dalam badan dengan berkesan.

Memperkenalkan makanan kesihatan paling laris abad ini iaitu Hai-O Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Drink dan Hai-O Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Cooking Salt Powder.

Garam Buluh Hai-O ini dihasilkan di Korea diperbuat daripada 100% garam organik. Garam yang diambil daripada laut yang kaya dengan mineral berdekatan pulau-pulau Pantai Barat Korea melaui proses yang amat rumit sebelum sedia dimakan.


Dalam proses tersebut, garam yang diperolehi dimasukkan ke dalam buluh muda kemudian ditutup dengan tanah liat sebelum dibakar dalam relau untuk menyingkirkan racun dan logam berat yang berbahaya disamping meningkatkan kandungan nutrisinya.

Garam Buluh Hai-O mengandungi zat magnesium, kalium, kalsium, kuprum, ferum dan zink yang diperlukan badan manusia. Tidak seperti garam biasa yang tinggi kandungan natrium yang boleh menyebabkan penyakit darah tinggi jika diambil berlebihan.


Selain untuk diminum, serbuk Garam Buluh ini juga digunakan sebagai antiseptik. Air larutan Garam Buluh boleh digunakan untuk mencuci muka, berkumur, mencuci luka, merendam kaki dan sebagainya. Garam Buluh berkesan untuk mencuci luka kudis kaki pesakit diabetes (Diabetic Foot Ulcer) serta mampu menpercepatkan penyembuhan luka tersebut.

Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Cooking Salt digunakan untuk masakan menggantikan garam putih biasa. Serbuk Garam Buluh ini adalah lebih halus daripada garam putih halus biasa, berwarna sedikit kelabu dan tidak berbau.

Garam Buluh ini sangat sesuai dimakan oleh pesakit darah tinggi ataupun sesiapa sahaja yang ingin menjaga kesihatan kerana mengandungi kandungan natrium yang rendah.

Selain ianya baik untuk kesihatan, penggunaan Garam Buluh ini dalam masakan juga menambah keenakan apa jua masakan anda tanpa perlu menambah perisa tambahan seperti Ajinomoto.


Cara penggunaan Garam Buluh ini sama sahaja seperti garam biasa kerana tahap kemasinannya adalah lebih kurang sama.

KEGUNAAN DAN KEBAIKKAN GARAM BULUH
  • Membuang toksin dalam badan
  • Membantu mengurangkan tekanan darah tinggi
  • Membantu mengurangkan penyakit ekzema dan alahan
  • Membantu mengatasi masalah sembelit
  • Sebagai skrub wajah untuk membuang sel-sel mati dan menyerikan wajah
  • Sebagai antiseptik untuk mencuci luka dan kudis
  • Membersih serta melembutkan kulit kaki bila direndam

Video 1 - Pengenalan kepada Garam Buluh Hai-O

Video 2 - Sejarah dan cara pembuatan Garam Buluh Hai-O

JOM DAPATKAN SEGERA!!
Dapatkan superfood ini dengan segera.
Cuba sekali pasti taknak bertukar kepada garam biasa lagi dan tak perlu mengambil supplement yang lain.


Harga :
Garam Buluh Premier Drink RM 140.00 (40 PEKET)
Garam Buluh Premier Cooking Salt RM58.00
FREE POSTAGE 

CALL ME : HAYATI
0172428785

NOW!!