Klik utk belanja Amsyar

Isnin, 21 Mac 2011

Adik bongsu aku

verangan jadik model
Adik bongsu aku ni selalu jerk berkepit ng aku..sampai aku dh kawen pun asik gak nk berkepit..nasib suami aku tak kisah dia selalu myibuk kat umah. Tp bagus gak dia ada..aku leh suh dia jadik 'bibik' aku..pastu suami aku leh suh dia pijak belakang dia..ala budak kecik..pijak bukan mati pun suami aku tu..lain lah aku yg pijak..kahkahkahkah...

Dia ni suka tgk citer cartoon. Kalau dia dtg umah aku.. channel 611 tu lah kitaorg laki bini kena tgk.. skrg Amsyar pun dah pandai tgk tv.. dgn Amsyar2 sekali layan 611.. sukalah mak su tu kan??.. baru2 ni kat 611 ada citer Jumanji. Serius aku tak pnh tgk ok citer tu.. adik aku lak yg dah pnh tgk sblm2 ni.. punya ketingalanketapi kan aku??..

kalo aku citer sedih2 kan lbh2 lagik pasal abah n mama aku..mula lah dia leleh2.. cepat leleh budak nih..sayang btl dia ng mak ayah aku..yelah kan anak bongsu kan..tp yg aku perasan, dia ada byk persamaan ng aku antaranya..

  • kami sama2 suka seni. Dia mmg tak renggang warna. Melukis semua. Sebijik macam aku masa kecik dulu..pastu dia kata kat cikgu dia, dia nak jadik pereka grafik macam kakak dia nih.. ko bayangkan lah usia macam dia dah pk nak jadik pereka grafik sedangkan budak2 lain byknya nk jadik cikgu..doktor.. tu jelah ulang2..
  • Suka lukis pelan umah. Aku mmg suka tgk pelan umah..dalam umah macammana. Bilik ada berapa.So aku berangan2 lah lukis pelan umah aku lak.Selalu buku aku penuh ng lukisan pelan umah jerk sbb tu dulu aku pnh bercita2 nk jadik arkitek. Skrg ni, aku tgk buku adik aku ni pun penuh lukisan pelan umah..
  • Mudah tersentuh hati. Dia ni mudah leleh kalo tgk benda sedih2. Macam aku lah walauoun aku ni garang tak hinggat kan..
  • Suka bergaya depan kamera.Tak yah ko nk suh dia bergaya macam mana, dia dah bergaya sendirik dah..
  • Anak kesayangan abah aku. Samalah macam aku.. hahahahah
  • Main cakap lepas. Samalah macam aku. Adik aku ni kalo ko dgr dia cakap macam org tua ok..kdg2 kita pun tak terfikir macam dia fikir. Macam aku lak mmg aku anak sulung kan, takder maknanya aku nak simpan2 kalo aku tak suka. Family aku mmg dah tahu dah tu..so kalo aku kata 'tak', tak lah jawapnya..takyah ko nk tanya aku byk kali..kena herdik karang...
  • dia perempuan dah darah daging aku.. *eh..eh.. leh terima ker nih??*
bila dia dah balik kan..sedih jerk aku rasa. Umah pun sunyi. Dah lah suami aku jenis diam kan. Aku pot pet pot pet sorang2..kalo adik aku ni ada, aku leh borak2 buli dia..best ok..aku kan KAKAK!! haruslah aku guna kelebihan aku tu dgn jayanya...

Nasiblah suami aku tu baik n tak kisah aku angkut adik aku p mana2. Dulik ar.. sblm kawen ko rela angkut dia sama aku kan..pehal dah kawen ko nk bebel takleh lak.. *tetiba marah kat suami yg tak bersalah lak..*






comelkan adik aku??..
maksu, ibu n Amsyar
gambar candid..nasib ibu cun

sabtu ni tak kira..aku nk bawak adik aku gak ikut akak ipar aku p jejalan. tak kira..tak kira... hahahahahahah *suami aku baik tau..dia bagi ikut sekali*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan