Klik utk belanja Amsyar

Rabu, 9 Mac 2011

JODOH itu RAHSIA ALLAH

Pic googles : comel jer..


Korang percaya tak?.. Ya Islam of course lah percaya kan..
Baru2 ader seorg member aku tanya aku soklan ni..

"Yatie.. macam ni ko yakin yang tu adalah jodoh ko?"..

Bagi aku.. selain kita dah kenal lama sidia..tahu perangai dia semua..
baik dan buruk.. hanya Allah saja yg boleh gerakkan hati kita utk terima seseorg tu..
Maksud aku.. banyak2 lah berdoa pada Allah..senang kan?
Memang keputusannya tak dpt serta merta atau bkn terus dr mimpi kan..
tapi gerakan hati pun satu petunjuk..
Mcm aku..walaupun aku tak buat solat Istikharah..tapi selalu lah doa..
Dekatkan jodoh kita tu dgn kita..dan permudahkan untuk bersama..

Lagi satu..aku percaya perempuan baik utk lelaki baik dan begitulah seterusnya..
Maksudnya..kalo kita nk pasangan yg baik.. kita perlu baik dahulu
Supaya kita pun akn dpt org yg baik..

Lambat atau cepat jodoh seseorg bkn kita yg tentukan..
Itu semua di luar kuasa kita..
Cuma byk2 berdoa supaya jodoh cepat sampai dan dipermudahakan
serta berjumpa dgn org yg baik dan boleh membimbing kita..
Allah saja yg boleh mgerakkan hati kita utk terima sipolan tu..
Walaupun mungkin sblm ni..kita tak suka dia ker..
Kita ragu2 ker..macam2 kekeliruan kan..
Tapi bila kita minta Allah beri kita yg terbaik..Insya Allah..
Kalau sidia tu mmg baik..akan tergeraklah hati kita utk menerimanya..

Apa2 pun..jodoh tu kan rahsia Allah
Mungkin kita tak tahu..esok seru tu sampai..
Padahal langsung tak plan pape..
Dgr2 ader org dtg merisik dan sidia tu baik budi pekertinya..
Jadi.. banyak2 lah berdoa.. semoga mendapat jodoh yang baik..Insya Allah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan