Klik utk belanja Amsyar

Khamis, 10 Mac 2011

Penat aku 'potong' daging waktu lunch tadik tau...

pic dr googles..setapkan daging masak macam ni..setappppnyerrr
Tadik aku, Wan, YayaYoyo dan Lucas makan kat Makcik Hajah punya kedai..kedai dia ni mmg setappp masakannya tapi mak aihhh pedas bebenor.. siapa yg suka makan pedas tu silalah ke kedai makcik ni yee.. pasti gembira..

Kedai dia ni dekat jerk ng tmpt kerja aku..5 minit jerk dah sampai..so jimatlah masa kan..lgpun kat area opiz aku ni susah sket nk jumpa kedai makan melayu so kira ada kedai ni oklah kan..setapp pun setappp..

tp yg aku nk citer nih.. tadik aku mkn daging masak macam gambar kat atas tu.. sbb ari tu YayaYoyo makan daging masak macam tu..aku mintak sikit..setapp pulak..pastu semlm aku amik daging masak macam tu gak..setappp ko tahu..dua2 yg aku mkn ni bukan dr kedai Makcik Hajah tau..tp kedai lain..gerai tepi jalan jer tapi lauk dia pun mavelesssss cuma jauh jelah dr opiz aku..pastu jem lagikkk kan...so hari ni keta YayaYoyo takder minyak sgt so mkn di kedai Makcik Hajah sajalah kita yee..

Aku pun amiklah daging masak lbh kurang macam tu gak..tp yg ni dia potong besar2.. aku pun amik lah lauk tu ng sayur jerk..plus air suam..harga rm4.50.. oklah..masa tu mmg dah kebulur tahap maksimumlah.. so aku pun mgigit daging tu ng tamaknya..tapi...............







DAGING TU KERAS NAK MAMPOSSSSSSSSSS.....

..serius ok..macam nk patah gigi aku ni gigit..tetap tak lut2 gak daging tu..sedih ok.. YayaYoyo pun mkn daging tu gak..gigit pun tak lut gak...sian kan?.. sedih ok..akhirnya daging tu ketepi saja..so santapan aku masa lunch tadik adalah sayur sesaja!!.. menci tau..menci...

aku nk je bgtahu kat Makcik Hajah tu.. tapi Wan kata tak payah lah..karang buat sakit hati ko je nnti katanya.. so tercancel lah aku nk bgtahu.. yelah kan..dah lah mahal..ko masak lah btl2..ni aku mkn macam batu..kalo liat tapi leh gigit takpelah gak..ni langsung tak boleh..terdampar lah daging tu kat situ saja..sedih ok..sampai sekarang aku lapar tau.. yelah.. makan nasi kenyang..pastu kena gigit daging yg keras nk mampos tu..pastu lapar lah balik sbb banyak tenaga dah gunakan nk gigit daging yg tak lut2 tu.. so akhirnya aku kelaparan.. sama ng YayaYoyo.. sampai shacking2 minah tu..

so pada Makcik Hajah, kalo baca ucapan saya ni..jgn melenting yee.. saya ni pelanggan..mmg kedai makcik byk lauk kan tp tlglah jaga kualiti skit..saya bkn makan free..saya bayar ok.. dah lah tisu pun makcik kemut nk bagi..padahal tisu tu bukan mahal sgt..sampai saya sanggup bawak tisu sendirik dr umah..tp tu tak kisah lagik kan..cuma kualiti masakan tu harus dijaga ok...ye makcik yeee...cium sikit.. muahhhhh...

*beli ais batu saja harga  dah 50sen..*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan