Klik utk belanja Amsyar

Khamis, 17 Mac 2011

Doa yang dimakbulkan..

Semoga pengalamnku ini dpt menjadi iktibar dan pengajaran serta peringatan utk kite semua...

Perbualn yg pd mulanya sekadr borak2 kosong & kuanggap sebagai merelease tension kt pantry..rupe2nye menyedrkn aku betapa alpa & berdosanya aku.. mmg sblm ni xpernah terpk langsung bahawa doaku akan dimakbulkan Allah...walau sesungguhnya aku tau bahawasanya Allah itu Maha Mendengar akan setiap doa hamba2nya...malah Maha Pemurah untk mengabulkan doa hamba2nya dan Maha Mengetahuai apa yg terbaik utk hamba2nya...

Sesungguhnya kehadiran Fawwaz Syahmi dalam rahimku adalah sesuatu yg diluar jangkaanku.. dan pada ms itu aku merasakn yg aku belum bersedia utk mengandung kali kedua... Iffah Ardini br berusia 5 bulan.. Aku luahkn kerisauan dan kebimbanganku kepada Suamiku sbb dh lebih seminggu kitaran haid ku lewat.. orang kata klu menyusukn baby, kite xdatang bulan..ade yg setahun dan ade yg lebih dr tu.. tp aku... sebulan slps nifas ku habis, haid ku keluar seperti biase..

Apa yg aku risaukn menjadi kenyataan.. sesungguhnya kite hanya merancang tetapi Allah yg menentukn...aku beli pregnancy test kit kat Guardian.. sampai je umah.. konfem +ve.. Ya Allah... macam mane ni? itulah soalan pertama yg aku ajukan kepada Suaminku...

Dlm waktu mengandung mmg xde komplikasi langsung... semua brjln lancar aje... Fawwaz Syahmi mmg was a very good boy..Bersalin pon mudah wlupon dia lg besar dr Iffah Ardini.. Hari2 berlalu dgn indah.. mane taknya.. dh ade sepasang Puteri and Putera...wlupun ade kalenye terasa leceh jugak sbb ade 2 org baby...

Dalam tempoh 9 bulan aku mengandungkan dia... dalam tempoh 5 bulan aku gembira dgn kehadiran dia dlm hidupku... sesungguhnya aku lupa bahawa di awal kewujudannya aku pernah berdoa supaya dia xpernah hadir dlm hidupku... aku lupa utk memohon ampun dan bertaubat kpd Allah supaya doaku dulu tidk dimakbulkan... doaku masih terapung2 menunggu saat utk dimakbulkan oleh Allah.. dan pd 17December2010, Allah telah mengabulkn doaku...

Ya Allah...aku sgt menyesal akan doaku itu... Kau ampunknlah dosa ku itu...Kau tempatkanlh Fawwaz Syahmi dekat disisimu...Kau bahagiaknlah dia di sana.. semoga dia dpt memberi syafaat utkku dan suamiku di akhirat kelak...

Maafkan Ibu...
*kisah yg aku ambil dr seorg blogger*
...Astagfirllah..jgnlah ada terdetik kat hati aku nnti perasaan macam tu kan..kalo Allah nk bagi tu terima lah dgn hati yg terbuka dan redha..takzkirah utk diri sendirik..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan