Klik utk belanja Amsyar

Selasa, 14 Jun 2011

kisahku sbg sorg ibu

korang ingat jadik ibu ni senang??..siapa kata??
kalo takder KESABARAN yang tinggi jangan haraplah wei..tak caya??..
meh aku cerciterr..

start dari korang preggy lagik ok..kalo jenis yg ada alahan teruk macam aku, jgn cakap lah dia punya nikmat..hahahaha..mmg superb..sampai lah nk bersalin aku rasa badan aku ni lain macam jerk rasanya..rasa macam tak best..silap2 makan, muntah..pening..ng penat, lesu pastu krem kaki..ng pedih hulu hati..ng kaki bengkak..sakit2 badan..macam2 lah wei..tapi itu lah nikmat mjadi wanita mgandung..sbbnya, kalo ko xngandung, ko takkan rasa..kan??

bila ko dah nak bersalin, nikmat lagik..tapi aku kan czer, tak lah merasa sakit nk bersalin tu, cuma rasa sakit pas bedah tu lah..itu pun dalam dua minggu kot rasa aku..tapi hari pertama kena bedah tu mmg 'nikmat' lah kata kau..hahahaha..tapi bila tgk muka anak, hilang sendirik sakit tu..

masa dalam pantang pun nikmat gak..macam aku, pantang aku agak ngeri kan..mmg ingat tu seumur idup hahahaha..bayangkan kena czer pastu kena tinggal umah berdua jerk ng anak..mmg lah mendapat makian yang terhebat hahahaha..dalam bab makan tak lah aku kisah sgt sbb aku ok jerk bab makan n minum dalam pantang..cuma perasaan lah..sangat2 terguris ng org2 sekeliling..nasib ada anak, tgk muka anak lega sikit amarah ku itu..wachaaaaa!!!

pastu ng anak meragam di waktu malam..ng tak tidur malam..mmg teruji ok..sampai skrg pun anak aku susah nk suh tidur, letih nk menidurkan dia, tapi tidurnya kejap..penat tak hilang dia dah bangun..tu blom lagik kita penat lelah tidurkan anak, pastu anak dah tidur org lak dtg nk melawat anak kita, terbangun anak. Pastu nangis sbb mgantuk atau takder mood..kita lagik yg berhempas pulas nk pujuk dia, org lain masa dia diam amik, bila dah nangis semua hulur kat mak dia balik.. mmg sentap tau..!!

time makan mmg ko takkan dapat nk makan lemah gemalai ala2 sopan..kalo boleh laju2 tau..pastu telan2..kalo pun ada org yg tlg tgk2 kan anak ko, ko mesti tak senang nk makan kalo anak ko meraung, gelisah semacam. Tak pun ko tak makan langsung. Tak kira lah ko mkn yg pertama ker yang lepas tu ker bg aku sama jerk. Kalo ko makan yg pertama, buatnya masa tu dia nk start meragam sbb org lain yg pegang dia, tak ker ko kena makan laju2 masa tu?..atau pun ko bagi org lain makan dulu, ko mkn kemudian pun lbh kurang gak..so tak dapatlah ko nk merasa lagik makan ala2 ayu gitu melainkan anak ko mmg jenis baik tak meragam langsung atau ko tak kisah pasal anak ko..lantaklah kan dia nak nangis ke apa..yg penting perut ko..ada???

bkn makan jerk aku rasa kena laju2. Mandi, mbuang semua kena laju2. Tak caya?.. tunggu ko ada anak nanti..caya tak cayalah kan..tapi ada gak anak yg tak meragam macam anak cousin aku. Tidur jerk. Jenis senyap. Susah nk dgr suara dia. Kalo letak pun diam jerk. Kalo Amsyar macam tu mahu aku kepelikan. Yelah dah biasa dia bising, bebel..aktif sana sini kan tetiba diam harus aku yang kerisauan. Hahahah..

skrg ni aku baru jaga anak sorang..tak dapat aku bayangkan dua atau tiga anak lagik..nak2 kalo dapat kembar. Pengsan tak?..ingat senang ada anak kembar?..lagi2 yang tak sabar..mmg bahaya. Ingat org ada anak kembar ko pun nak..aku yg sorang ni pun mmg sabaaaaaaaaarrrr sesangat. Kalo dua org, tak dapat aku bayangkan..

jap..jap..aku nk bayangkan kalo aku ada anak kembar..


Fengsaaaannnn!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan