Klik utk belanja Amsyar

Khamis, 2 Jun 2011

Stew Daging versi aku

Sejak tak kerja ni, aku mmg masak tuk laki aku bawak bekal ke site..gigih ok..gigih..
aku ingat nak buat asam pedas. Tapi laki aku cakap dia tak mo ikan. Sbb ikan bertulang. Susah.
Yolahhhh!!

So aku pun kuarkan daging, suh dia potong. Kalo nak tahu, laki aku ni rajin tlg kat dapur. Suh tlg tumbuk cili ker. Dia mmg rajin cuma cepat atau lambat jelah kan..

Aku nk masak Stew Daging yang aku perolehu dari Bff ku.. iaitu Ggurl

Verytheeasymeasy ok nk masak stew nih..macam sup gak lah
cuma stew ni dia guna pes bawang, lada hitam, tepung gandum.
Kalo korang nk resepinya, bolehlah ke blog Bff aku nih..aku nk myalinnya malas..
lagipun tu kan resepi dr blog Ggurl, so bglah kreadit kat dia kan..
(sbnarnya dia pun dapat dr org lain gak..wakakakakakak..)
takperlah kan..sharing is caring katanya..
mana tahu korang macam aku, yg tiap2 hari nak kena masak..
mahu beruban nk pk masak apa..kalo nk tgk buku resepi pun, bahan2nya ada ker tak kan?
so, resepi ni mmg easymeasy tau..guna jer apa yg ada..

aku ni kekadang pening ok nk pk masak apa hari2..
alih2 aku ulang yg sama..laki aku ok jerk..aku yg bohsann..hahahaha..

ni hah stew aku. Walaupun rupa tak semegah, sedap ok


Tiada ulasan:

Catat Ulasan