Klik utk belanja Amsyar

Selasa, 10 September 2013

Raya 2013.

Assalamualaikum..

Dah sebulan raya aku baru terhegeh-hegeh nak update blog cerita pasal raya. Tahun ni aku beraya side suami aku. Sebenarnya tak ada masalah pun kalau beraya belah suami aku sbb aku seronok je. Baru lah ada suasana kampung, suasana nak raya bila sibuk2 nak balik raya. Excited nak kemas2 baju. Excited tgk kalendar bilalah nak balik raya kan. lagi2 anak aku si amsyar tu dah tahu erti raya. Memang bertambah excitedlah aku. Tapi suami aku jee yang biasa2 je. Dia tu giliran aku pun biasa2 jee..giliran dia pun sama. Memang tak ada perasaan raya btl mamat tu.

Persiapan raya macam biasalah. Aku ni 6 bulan sebelum raya dah buat persiapan raya. Ala bukan persiapan apa sangat. Setakat baju-baju jee..hahaha aku ni kalau raya yang lain takder tak pe, tapi baju harus ada yee n vogue juga.. hahaha.. tapi tahun ni tak vogue lansung sbb ada peristiwa berlaku di malam raya.

Bukan peristiwa apalah. Aku mmg tak beli baju raya sebenarnya tahun ni. Sebab aku tak ada mood  sangat maklumlah mgandungkan. Dengan alahan lagi tak kuasa lah aku nak fikir baju2 raya. Cuba kalau tak mgandung ng takder alahan akulah yang paling sibuk dan pening nak fikir baju raya. Dasar perempuan kan. Nasiblah anak aku lelaki kan. kalau tak mahu gila aku fikir pasal baju raya. Malam raya tu tengah2 aku gosok baju aku yg vogue tu, tetiba anak aku dengan anak buah aku qilaa gurau2 kat belakang aku. Aku ni dah lah tgh payah nak menggosok baju aku tu takut terbakar kan, dalam masa yang sama nak tengok diaorang pulak takut terkena sterika kan. Tup2 baju aku terkoyak sikit (sikit jee pun) kat lengan kiri bahagian bawah. Aku dah tension dah masa tu terus dapatkan suami aku sambil menangis. Mahu tak menangis uolsss...habislah aku tak vogue di pagi raya kan.. perempuan sungguh aku ni. Suami aku kan sayang kat aku, dia tolong aku jahit baju tu..walaupun tak sama macam asal tapi oklah juga cuma tak lah secun asal kan. Bila try pakai..mak aihhhhh...apasal ketat gila ni..gila kee nak pakai baju raya kat umah mertua ketat2 macam tu..

Beratus2 kali kot aku tanya suami aku ketat ke tak.. siap suruh dia jujur lagi tau. Dia cakap mmg ketat lagi2 kat tang b***** tu..maklumlah perempuan mgandung.. *salahakn mgandung pulak..aku yang dasar makan tak ingat kan..* hahahha

pastu sentap pulak bila suami aku kata ketat. Sbb biasalah pompuan kan, mmg harap suami cakap tak ketat padahal sendiri pun tahu ketat. Nasib lah aku bawak baju tambahan kalau tak, mampuslah..hari ini dalam sejarah..baju raya terburuk..sure kena gelak ng adik2 aku kan.. ala, diaorang tu pun kalau tak ada aku yang kreatip ni, jgn harap baju raya diorang cun dan meletopss tau..asal buat baju jee bagi kat aku suh dekoration bajunya.. aku lah juga yang pening macam mana nak fikir biar diaorang vogue..mencik tauuu!!

Tak kisah lah kan. janji sedondon ng suami ng anak. Tunggulah tahun depan, aku balas dendam habis2habisan hahahaha..

oklah, layan jelah gambar raya yang tak seberapa ni. Kat kampung suami aku ni, makanannya kelupis. Macam ketupat palas lah tapi lipatannya macam lepat pisang. Makan dengan kurma atau rendang. Rumah mertua aku mmg meriah kalau raya sbb mertua aku ni anak yang tua. Semua akan datang rumah dia. Pastu raya mmg byk berjalan sbb saudara mara satu kampung je kan.

inilah kelupis. Sumber: Google.

Family suami aku.  SELAMAT HARI RAYA!
Dah balik Selangor!!. Time nak ke jamuan raya.
bersama adik2ku yang sengal.
first time guna set timer! Hahahah
Raya tahun ni pun aku harapkan berjalan masa beraya kat rumah MIL je lah. Balik Selangor mmg tak berjalan sangat pun. Suami aku sibuk kan. Aku pun malas laa nak berjalan dengan keadaan tak selesa ni. Tahun depan lah kita balas dendam. Hahahaha. Tahun ni pun tak ramai orang datang rumah aku. Memahami sungguh kamu semua kan. HAHAHAHAHAHA..

SELAMAT HARI RAYA!!

MAAF ZAHIR BATIN...  :-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan