Klik utk belanja Amsyar

Jumaat, 25 April 2014

Pengalaman Kedua - Part 3


Kisah Pertama Pengalaman Kedua - Part 1
Kisah Kedua  Pengalaman Kedua - Part 2

Bila dibaringkan tu, macam biasalah. Atas dada aku diletakkan kain setinggi-tingginya. Lepas tu aku langsung tak nak fikir apa dah. Aku tenangkan fikiran konon2 macam aku kat tepi pantai tengah ambil angin laut. Macam tu la.. sebab aku tak nak fikir sangat pasal aku yang tengah dibedah tu. Seingat aku, aku masuk OT ROOM dalam pukul 12am, pukul 12.12 Aydan keluar. Siap jahit semua maybe dalam 12.20am kot..

Aku masa tu mmg mamai dan mengantuk. Tapi dalam OT ROOM memang sejuk yang melampau. Sampai mengigil tak terkawal aku. Bila aku dengar Aydan menangis tu, aku lega la. Aydan dah keluar. Bila nurse bagi Aydan menyusu kat aku. Macam biasalah, anak-anak aku memang pandai menghisap. Boleh pulak Aydan tak nak lepas menyusu. Dia tak nak lepas. Nurse bagi can lagi lama sikit. Nurse cakap " awak nak kena bawa jumpa ayah awak ni, nak azan"

Bila Aydan pergi tu, aku memang mengantuk. Nurse cakap, puan rehatlah. Kami tengah bersihkan badan puan. Sebelum tu, Doc Bius ada masukkan ubat kat tangan aku. Katanya ubat bagi panaskan badan. Dia siap cakap ubat tu kesannya mengantuk sikit. Mengantuk sikit apanya. Macam nak tertutup terus mata aku sebab tak tahan mengantuk.

Bila dah siap tu, aku di bawa ke bilik bersalin..kat luar tu. Tunggu Aydan. Sebab kalau dia tak ada masalah memang kena bawa sekali dengan ibu ke Wad. Kena susukan. Tapi Aydan budaknya sangat baik, malam tu dia tidur saja sampai pagi. Aku pun lena dan dapat rehat. Pagi tu dalam pukul 5am nurse kejutkan aku nak periksa. Aku sempat minta tolong akak sebelah, dia ni baru masuk masa aku kat bilik bersalin, angkatkan Aydan sebab nak menyusukan dia. Kali ni tak sakit macam amsyar dulu, aku boleh bangun mengiring sampai kena tegur dengan nurse. Kena baring tegak, tak boleh mengiring katanya,

Sempat juga aku muntah masa tu. Aydan pun muntah sikit. Ada ramai juga pesakit yang bersalin czer muntah lepas dibedah. Macam pening sangat.

Aku tinggal kat hospital dalam 4 hari. Campur hari aku ditahan. Tapi mmg tenang jee kan kalau kat hospital. Kerja kita jaga anak je. Makan semua orang hantar. Malam-malam kalau anak tak dapat tidur, kita jaga anak sambil borak dengan jiran sebelah..

Hahahaha..

Tapi rindu juga dengan si Amsyar. Tak sabar nak jumpa amsyar...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan