Klik utk belanja Amsyar

Jumaat, 28 Ogos 2015

Kenapa GARAM BULUH HAI O?


Ada ilmu kenalah kongsi kan. Aku dulu pun tak tahu. Ingat garam tu sama je. Tapi ilmu ni kena cari. Dah cari cubalah untuk dikongsi pula kan. Ada orang mudah menerima ilmu. Ada orang pula susah. Sebelum ni aku ingat yang terbaik garam bukit. Lepas tu belajar pula cara memasak guna garam. Kalau garam biasa tu dah tutup api baru campur garam pada masakan. Untuk elakkan chemical. Itu pun kadang kadang terbabas. Sekarang belajar pula tentang garam buluh. Ilmu memang tak pernah habis kan. Cuma kita nak berilmu atau tak. Memanfaatkannya atau tak.. jom baca info ni...


Kita memerlukan garam untuk terus hidup.


Garam memainkan peranan yang sangat penting dalam kehidupan seharian kita. Kekurangan garam dalam darah boleh menyebabkan maut. Namun garam atau nama saintifiknya Natrium Klorida cuma diperlukan dalam kuantiti yang sedikit sahaja untuk mengekalkan fungsi tubuh badan. 

Di hospital, doktor akan menyuntik air larutan garam kedalam tubuh pesakit untuk menstabilkan tekanan darah dan fungsi-fungsi organ pesakit untuk menyelamatkan nyawa. Air larutan garam juga digunakan untuk mencuci luka dan membasmi kuman.


Garam komersil dihasilkan secara kimia dan menjejaskan kesihatan.


Garam yang dimakan oleh nenek moyang kita suatu masa dahulu adalah berbeza dengan garam yang dapati di pasaraya atau kedai runcit. Dahulu, garam dihasilkan secara semulajadi dengan membiarkan air laut yang bersih tersejat di bawah panas matahari. Garam yang diperolehi ini mengandungi pelbagai mineral lain selain Natrium Klorida.

Manakala garam zaman sekarang dihasilkan secara elektrolisis yang menyingkirkan semua kotoran dan bendasing, termasuklah mineral berkhasiat. Tinggal hanyalah Natrium Klorida (99.8%) dan klorin. Inilah garam komersil yang dihasilkan dengan banyak, cepat dan murah. Maka, tidak hairanlah ia dikenali sebagai garam bernatrium tinggi yang tidak sihat.

Garam tersebut merupakan pembunuh tersembunyi di dalam makanan anda! Pengambilan garam bernatrium tinggi ini secara berlebihan akan mengundang pelbagai penyakit berbahaya seperti tekanan darah tinggi, strok, serangan jantung serta kerosakan buah pinggang. Persatuan Kesihatan Sedunia (WHO) mencadangkan jumlah maksima pengambilan garam bernatrium tinggi adalah 2400mg sehari untuk mengelak daripada dihinggapi penyakit tersebut.

MEMPERKENALKAN GARAM BULUH HAI-O SEBAGAI MAKANAN KESIHATAN ALAF BARU.


Garam Buluh Hai-O adalah alternatif kepada garam bernatrium tinggi yang berbahaya. Sejarah garam buluh bermula sekitar 1300 tahun dahulu di negara Korea. Masyarakat Korea pada zaman dahulu telah menggunakan garam buluh sebagai makanan makanan kesihatan, ramuan perubatan dan untuk mengekalkan awet muda.

Garam Buluh Hai-O diimpot sepenuhnya melalui syarikat pengekspot nombor satu Korea iaitu Kaeam Co. Ltd. untuk dipasarkan di Malaysia. Syarikat Kaeam Co. Ltd. adalah satu-satunya syarikat pengekspot yang diiktiraf oleh negara Korea. Oleh sebab itu, Garam Buluh Hai-O dijamin ketulenannya serta berkualiti tinggi.

Kini anda boleh mendapat manfaat garam buluh melalui produk-produk berasaskan Garam Buluh Hai-O. Siri produk Marine Essence adalah produk kecantikan dan kesihatan luaran berasaskan Garam Buluh Hai-O manakala Garam Buluh Hai-O sendiri terbahagi kepada dua jenis produk iaitu:

1- Minuman Premium Garam Buluh Hai-O (Hai-O Bamboo Salt Premier Drink) 

2- Garam Masakan Premium Garam Buluh (Hai-O Bamboo Salt Cooking Salt)




  Perbandingan antara Garam Buluh Hai-O dengan garam bernatrium tinggi biasa:




Garam Buluh Hai-O mempunyai 4 keistimewaan utama berbanding garam putih biasa iaitu:

  1. Kaya dengan unsur surih dan bahan-bahan mineral
    • Gabungan sempurna bahan mineral yang lengkap dan semulajadi dapat dibekalkan ke seluruh badan dengan lebih berkesan.
  2. Beralkali tinggi
    • Dapat mengekal dan memulihkan pH badan yang seimbang.
  3. Anti-pengoksidaan
    • Meningkatkan kandungan oksigen dalam badan, mencegah serangan radikal bebas dalam badan, membaiki sel-sel badan yang rosak dan memulih fungsi organ dalaman.
  4. Detoksifikasi 
    • Mempunyai fungsi detoksifikasi yang semulajadi dan dapat menyingkirkan toksin yang terkumpul dalam badan dengan berkesan.

Memperkenalkan makanan kesihatan paling laris abad ini iaitu Hai-O Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Drink dan Hai-O Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Cooking Salt Powder.

Garam Buluh Hai-O ini dihasilkan di Korea diperbuat daripada 100% garam organik. Garam yang diambil daripada laut yang kaya dengan mineral berdekatan pulau-pulau Pantai Barat Korea melaui proses yang amat rumit sebelum sedia dimakan.


Dalam proses tersebut, garam yang diperolehi dimasukkan ke dalam buluh muda kemudian ditutup dengan tanah liat sebelum dibakar dalam relau untuk menyingkirkan racun dan logam berat yang berbahaya disamping meningkatkan kandungan nutrisinya.

Garam Buluh Hai-O mengandungi zat magnesium, kalium, kalsium, kuprum, ferum dan zink yang diperlukan badan manusia. Tidak seperti garam biasa yang tinggi kandungan natrium yang boleh menyebabkan penyakit darah tinggi jika diambil berlebihan.


Selain untuk diminum, serbuk Garam Buluh ini juga digunakan sebagai antiseptik. Air larutan Garam Buluh boleh digunakan untuk mencuci muka, berkumur, mencuci luka, merendam kaki dan sebagainya. Garam Buluh berkesan untuk mencuci luka kudis kaki pesakit diabetes (Diabetic Foot Ulcer) serta mampu menpercepatkan penyembuhan luka tersebut.

Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Cooking Salt digunakan untuk masakan menggantikan garam putih biasa. Serbuk Garam Buluh ini adalah lebih halus daripada garam putih halus biasa, berwarna sedikit kelabu dan tidak berbau.

Garam Buluh ini sangat sesuai dimakan oleh pesakit darah tinggi ataupun sesiapa sahaja yang ingin menjaga kesihatan kerana mengandungi kandungan natrium yang rendah.

Selain ianya baik untuk kesihatan, penggunaan Garam Buluh ini dalam masakan juga menambah keenakan apa jua masakan anda tanpa perlu menambah perisa tambahan seperti Ajinomoto.


Cara penggunaan Garam Buluh ini sama sahaja seperti garam biasa kerana tahap kemasinannya adalah lebih kurang sama.

KEGUNAAN DAN KEBAIKKAN GARAM BULUH
  • Membuang toksin dalam badan
  • Membantu mengurangkan tekanan darah tinggi
  • Membantu mengurangkan penyakit ekzema dan alahan
  • Membantu mengatasi masalah sembelit
  • Sebagai skrub wajah untuk membuang sel-sel mati dan menyerikan wajah
  • Sebagai antiseptik untuk mencuci luka dan kudis
  • Membersih serta melembutkan kulit kaki bila direndam

Video 1 - Pengenalan kepada Garam Buluh Hai-O

Video 2 - Sejarah dan cara pembuatan Garam Buluh Hai-O

JOM DAPATKAN SEGERA!!
Dapatkan superfood ini dengan segera.
Cuba sekali pasti taknak bertukar kepada garam biasa lagi dan tak perlu mengambil supplement yang lain.


Harga :
Garam Buluh Premier Drink RM 140.00 (40 PEKET)
Garam Buluh Premier Cooking Salt RM58.00
FREE POSTAGE 

CALL ME : HAYATI
0172428785

NOW!!

Khamis, 27 Ogos 2015

MINERAL COFFEE pilihanku.

Assalamualaikum.

Dah berkopi hari ini uolsss??

Kalau belum jomlah berMINERAL COFFEE yee.. Mineral Coffee ni bukan sebarangan kopi yee. Kopi yang kaya dengan MAGNESIUM dan ada campuran GARAM BULUH,



Meh nak bagitahu apa itu MINERAL COFFEE..

Mineral Coffee adalah minuman kopi segera keluaran Hai-O Marketing. Diformulasikan dengan adunan biji kopi Robusta dan Garam Buluh untuk menghasilkan minuman kopi yang enak dan kaya dengan garam mineral yang diperlukan tubuh.







RAMUAN UTAMA MINERAL COFFEE

Mineral Coffee menggunakan biji kopi jenis Robusta yang berkualiti tinggi diimport dari Vietnam. Vietnam adalah pengeluar terbesar dunia kopi Robusta dan kedua terbesar selepas Brazil pengeluar kopi dunia. Kopi Robusta adalah diantara beberapa jenis kopi terkenal seperti kopi Arabica dan Liberica. Kopi Robusta lebih diminati kerana aromanya yang lebih harum dan rasanya yang lebih pekat.

Selain itu, kopi Robusta mengandungi sejenis protin dipanggil 'chlorogenic acid' yang bersifat anti-obesiti dan dapat mengurangkan penyerapan gula dalam darah. Kopi Robusta juga mengandungi kandungan kafein yang lebih tinggi berbanding kopi jenis lain, dan sudah pastinya ia akan memberi tenaga dan kecergasan mental yang maksimum untuk memulakan hari anda.

Ramuan kedua yang menjadi rahsia kebaikan Mineral Coffee ini adalah Garam Buluh. Garam Buluh Hai-O yang diimport oleh Syarikat KAEAM Trading dari Korea Selatan sangat popular dengan keaslian dan kandungan khasiat yang tinggi. Garam Buluh ini sebenarnya sudah lama dimakan oleh masyarakat Korea sejak 1300 tahun dahulu sebagai ramuan dalam perubatan purba.

Cara pembuatan Garam Buluh adalah 100% organik dan bebas daripada sebarang bahan kimia dan logam berbahaya. Kini Garam Buluh diadun bersama menghasilkan Mineral Coffee yang penuh kenikmatan dan kemewahan kopi sebenar.





Ok nak share citer sikit..

Aku mang tak boleh minum kopi. Ofkoslah pening kepala nanti kan.  Pernah dulu sebab teringin sangat bau haruman kopi tu aku cubalah setengah sudu je...lepastu mulalah.. pening tak ingat.. tu yang mula mula memang takut juga nak try MINERAL COFFEE ni.

Yang bestnya MINERAL COFFEE ni bukan sahaja sesuai untuk merawat penyakit tetapi juga sesuai untuk wanita yang mengandung dan ibu yang menyusukan bayi.





Pengalaman aku pula, aku  ni memang ada sakit lutut, Memang kaki ni selalu sangat lenguh lenguh. Pernah dulu nak naik tangga punyalah susah, Padahal umur baru tiga puluh kan. Aku perasan sejak lahirkan anak kedua ni terus alami sakit lutut. Pernah tu sampai berpaut kat tiang tangga sebab nak naik tangga tu punyalah seksa. Rasa macam lutut nak patah pun ada. 

Mula mula memang tak perasan. Bila aku turun tangga naik tangga pakai kasut tinggi, balik rumah tu bila baring nak tidur baru teringat. Ehh.. dah dah tak sakit lagi lutut ni. Selalu kalau banyak berjalan sikit dah sakit..dengan lenguhnya lagi, Macam nak patah kaki tau. itu pakai sandal je. Bukan kasut tinggi.

Baru teringat yang dah dua minggu aku amalkan minum MINERAL COFFEE dengan izin Allah alhamdulillah dah tak sakit. Alhamdulillah. Kalau tak memang rasa seksa sangat. Maklumlah aku kan bersalin dua dua operation. Mungkin kesan dari ubat yang diambil tu buat badan dan tak macam dulu. Lagipun aku kan bukannya ada ambil supplement apa apa dari anak dara.

Bila minum MINERAL COFFEE dan gabung pula dengan GARLIC TABLET memang terasa lainnya. Mungkin seperti yang aku katakan tadi, sebab aku tak pernah ambil supplement kan.. jadinya perubahan tu cepat nampak. 

Dan satu lagi kan yang aku perasan, kalau dulu nafsu makan tu membuak buak. Mulut ni rasa nak mengunyah je 24/7 tau. Terbangun tengah malam nak buang air pun sempat lagi capai coklat lah.. biskut laaa.. minum manis la.. sekarang ni, waktu siang pun dah tak rasa nak mengunyah tau.. rasa perut full jee pastu rasa macam tak heran tengok coklat semua tu,,

Kalau dulu pergi pasaraya, bakul tu penuh dengan coklat je..biskut coklat... hahaha mana tak gemuk kan... tapi sekarang, serius sangat nampak pun macam tak hairan...

kekaguman sungguh akak tau dik!!

ehh... asyik sangat bercerita ni kan..lupa nak share kebaikan lain MINERAL COFFEE.. 


Jom intai intai apa kebaikan MINERAL COFFEE...

  • ANTIPENUAAN - agen antioksida yang baik.
  • MENGAWAL PH BADAN, boleh menuetralkan toksin berasid dengan cepat seperti asid urik,gula dalam darah,kolestrol dan lain-lain.
  • MENCEGAH dan MERAWAT penyakit kronik seperti penyakit jantung, darah tinggi, buah pinggan, kencing manis, migraine, kanser dan lain-lain masalah kesihatan.
  • MEMBAIKI MASALAH SISTEM PENGHADAMAN seperti gastrik, ulser perut, masalah usus,buasir sembelit, juga sebagai diet yang ekonomi.
  • Mempunyai kesan DETOKSIFIKASI.
  • Melegakan masalah ALAHANpigmentasi dan lain-lain masalah kulit. 
  • Memberi TENAGA dan juga kualiti KESIHATAN YANG BAIK kepada badan.
  • Merawat KETAGIHAN MEROKOK
  • Membantu mengatasi masalah SUKAR TIDUR
  • Memberi tenaga dan KECERGASAN SEPANJANG HARI
  • Menghilangkan rasa KELETIHAN BADAN dan SENGAL SENDI
  • Mengurangkan masalah SEBU ULU HATI AKIBAT GASTRIK
  • Membantu mengurangkan masalah SAKIT KEPALA AKIBAT MIGRAIN
  • Membantu mengurangkan SAKIT SENGGUGUT
  • Membantu melegakan masalah kulit seperti JERAWAT BADAN DAN EKZEMA
  • Mengurangkan alahan seperti RESDUNG DAN ALAHAN KULIT
  • Membantu anda TIDUR LENA di waktu malam.
  • Mengurangkan masalah BUASIR dan SEMBELIT
  • Khasiat garam buluh untuk membantu merawat PENYAKIT KENCING MANIS, SAKIT JANTUNG, DARAH TINGGI dsbnya.




Sedikit perkongsian maklumat tentang Magnesium...
 kandungan Magnesium yg rendah dalam darah menjadi petanda seseorang mudah mendapat darah tinggi dan masalah jantung“…dan bagi “pesakit kencing manis pula…mereka memerlukan lebih banyak Magnesium kerana Magnesium bekerja bersama sama dengan insulin. Magnesium diperlukan bagi membolehkan Glukosa masuk dalam sel untuk diuraikan kpd tenaga. Bagi pengidap kencing manis, tubuh badan mereka tidak mampu mengangkut Glukosa ke dalam sel tubuh. Akibatnya Glukosa tertinggal dalam darah. Glukosa yg tertinggal dlm darah ni menjadikan tubuh lesu kerana gula tidak dapat ditukar kpd tenaga..maka kehadiran Magnesium amatlah penting“…

~ Sedikit Perkongsian ~
Pensyarah Program Dietetik, Pusat Pengajian Sains Kesihatan, Universiti Sains Malaysia [USM], Prof. Madya Shariza Abd. Razak berkata, walaupun ada minuman itu dikatakan menganduni ginseng atau tongkat ali untuk menambahkan tenaga namun kandungannya amat sedikit.

"Ia tidak memberi sebarang kesan dalam penjagaan kesihatan sebaliknya ia mengandungi gula yang banyak iaitu lebih daripada tiga sudu teh.Namun ramai yang tidak menyedarinya kerana ditenggelamkan oleh rasa pahit kopi tersebut." 


Info Kandungan Kopi Segera 3-in-1:

  •  Mengandungi lebih tiga sudu teh gula dalam setiap pek.
  •  Gula yang berlebihan bertujuan mengurangkan rasa pahit dalam minuman tersebut.
  • Selain gula, krimmer yang digunakan adalah sejenis lemak tepu yang boleh membahayakan kesihatan
  • Turut mengandungi kafein yang menyebabkan rasa berdebar [palpitasi] dan menyukarkan tidur pada waktu malam.
  • Setiap pek mengandungi sehingga 200 kalori.- Jumlah kalori itu sama dengan dua keeping roti atau sepinggan nasi.
  • Jika diambil tiga paket sehari, ia bersamaan 600 kalori dan turut menyumbang kepada berat badan berlebihan.
  • Kandungan untuk meningkatkan tenaga seperti tongkat ali, kacip fatimah dan ginseng adalah sangat sedikit kerana bahan-bahan itu mahal dan sukar untuk diperoleh.


AWAS!!! 
Pengambilan yang berterusan kopi segera juga boleh mendatangkan kemudaratan kepada kesihatan tubuh badan.

KOPI dan GARAM adalah makanan SUNNAH !!

Jadi Mineral Coffee adalah satu-satunya minuman kopi yang pertama di Malaysia yang dicampurkan dengan garam asli - GARAM BULUH yang mana GARAM BULUH ini mempunyai MAGNESIUM yang tinggi dan baik untuk badan manusia.

Mineral Coffee sememangnya bagus untuk kesihatan. Pasaran untuk minuman kopi sangat besar dan anda juga boleh mengambil peluang ini sebagai usahawan Mineral Coffee. Selain untung runcit yang tinggi, anda juga diberi komisen jualan dan berpeluang melancong ke luar negara secara percuma.

Latihan serta bantuan untuk memasarkan produk Mineral Coffee ini disediakan sepenuhnya. CALL aku untuk tempahan atau maklumat lanjut mengenai peluang perniagaan ini. JANGAN MALU MALU Yee nak pm aku. Kita boleh sembang sembang lebih details lagi pasal MINERAL COFFEE ni. 

NORHAYATI JOHAN
0172428785
hayatijohan@yahoo.com

atau
boleh LIKE page Bio Seleza / Mineral Coffee / Marine Essence / Garlic Tablet - YtHai O
di FACEBOOK.


LIKE SINI Okies!!
SEMOGA BERTEMU LAGI... daaaaa...