Klik utk belanja Amsyar

Jumaat, 18 September 2015

WANITA dan LELAKI HARUS BACA!!!!

Bulan lepas aku menghadiri seminar BIO SELEZA. Mula mula tu memang aku jual je..tak pakai pun. Yelah kan harganya kan mahal.. so fikir ni untuk orang yang ada masalah ok lah kot pakai tuala wanita Bio Seleza ni.

Ini bukan cerita kosong yee kawan kawan. Bukan untuk nak lariskan perniagaan tapi cerita betul dan fakta!

Ramai antara kita yang tahu bahawa tuala wanita tu diperbuat dari bahan kitar semula. Tapi kenapa masih lagi mendiamkan dia?..masih lagi nak guna juga?.. sebab tuala wanita yang bagus tu mahal.. betul tak?




Tapi sebenarnya, RAHIM dan NYAWA kita lagi mahal.. kita sanggup korbankan dua benda yang tak dapat kat pasaran tu dengan tuala wanita yang tak berkualiti?

Keputihan melampau, radang rahim, jangkitan seperti endometritis, bau busuk, jangkitan saluran kencing, kerap kencing, otot rahim longgar dan kawasan intim tidak produktif antaranya merupakan masalah yang berlaku akibat daripada pemilihan pad yang salah.



Kajian kanser rahim dari Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menunjukkan 80 peratus daripada wanita di dunia ini menghidapi penyakit genekologi yang berbeza tahap.

Sebanyak 75 peratus daripada penyakit ginekologi adalah disebabkan oleh penjagaan yang tidak betul semasa haid dan penggunaan tuala wanita yang tidak berkualiti.

Laporan WHO juga menyebut pada tahun 2012 sebanyak 528,000 kes baharu kanser serviks yang menyebabkan kematian di seluruh dunia.

Kanser rahim atau kanser serviks merupakan antara kanser utama kalangan wanita dan kanser kedua terbanyak selepas kanser payudara termasuk Malaysia. Sebanyak 10.5 peratus dari kematian wanita yang mengidap kanser adalah disebabkan oleh kanser servik.


Aku pernah jumpa satu akak ni..bila aku tunjuk flyer BIO SELEZA dia terus cakap.. " Apa yang bezanya dik.. pakai kat situ jugak?"

Sebab pakai kat situ lah kak kena berjaga jaga. Bayangkan kertas kitar semula yang digunakan untuk membuat tuala wanita biasa di pasaran tu macam mana?.. takder maknanya orang tu nak bersihkan dulu...nak pastikan takder cicak mati ke...lipas mati ke.. betul tak?. tak ada maknanya mereka nak check satu satu kertas tu.. bahan bahan yang mereka gunakan untuk membuat tuala wanita biasa di pasaran tu pula adalah KERTAS KITAR SEMULA, BAHAN KIMIA, EJEN PENDAFLOUR, BAHAN PELUNTUR dan sebagainya.


Kebanyakan pad biasa di pasaran diperbuat daripada recycle paper/serbuk kayu pulpa yang telah diputihkan menggunakan peluntur selama 30jam. Apabila haid, darah yg panas akan bertindakbalas dgn bahan peluntur yg ada dalam pad tersebut dan membebaskan 1 bahan kimia yg sgt bahaya. 130 kali ganda berbahaya daripada arsenik (racun pembunuh yang senyap) iaitu DIOKSIN


Bayangkan darah haid yang panas tu bercampur dengan bahan bahan yang digunakan untuk membuat tuala wanita yang ada dipasaran tu yang menghasilkan racun DIOKSIN masuk sikit sikit ke dalam rahim kita melalui alat sulit. Berapa lama agaknya kita dah pakai tuala wanita tu yee kawan kawan?..
Secara purata seorang wanita menggunakan lebih daripada 15000 keping tuala wanita sepanjang zaman kesuburan iaitu selama kira kira 35 tahun..

DIOKSIN ni akan diserap oleh faraj dan masuk ke dalam rahim kita dan risikonya, sel sel  KANSER akan diaktifkan. Selain itu, risiko lain DIOKSIN ini adalah mengaktifkan sel FIBROID , menggalakkan pembiakan bakteria dan sebagainya. 

Semua wanita ada fibroid. Yg bezanya sama ada fibroid tersebut aktif atau tak. Tapi, tahu ke kita sama ada fibroid kita tu aktif ke tak aktif kan. Sehinggalah fibroid kita membesar dan terus membesar sehingga kita kelihatan seperti mengandung! Pernah dengar istilah "busung"? Ada segelintir wanita dikatakan mengalami busung disebabkan fibroidnya membesar dan sekaligus membengkak. 

Selain itu, masalah wanita lain yg majoriti mengalaminya adalah SENGGUGUT setiap kali datang bulan/haid. Memang setiap wanita di dunia ni ada mengalami masalah SENGGUGUT. Tetapi apa yg membezakan adalah dari segi kekuatan sakit SENGGUGUT setiap individu. SENGGUGUT yang normal tidak akan menjejaskan kehidupan harian. Tapi ia menjadi tidak normal jika, apabila datang bulan/haid, sakit SENGGUGUT yg dialami terlalu kuat sehingga wajah dan badan menjadi pucat, hampir pengsan dan yang paling teruk sehingga perlukan injection ubat tahan sakit. Ada juga di kalangan kita, apabila haid je, dia perlu tidur, baring sepanjang hari, sehinggakan yang dah bekerja, terpaksa mengambil cuti. 

Begitu juga dengan CYST. Cyst adalah salah satu penyebab sukarnya mengandung kerana dlm sesetengah kes, apabila dibedah dan dikeluarkan cyst, ada janin yang terhimpit di dalam cyst. Walaupun cyst berjaya dibuang, ianya akan tumbuh kembali kerana cyst ini ada 'ibu'nya. Dalam pemeriksaan kesihatan yg dibuat, cyst banyak menyerang wanita yang berusia 23 tahun ke atas. Tidak terkecuali wanita yang sudah berkahwin mahupun yg masih bujang. 

Banyak lagi masalah-masalah sakit puan yg lain. Faktor-faktornya mungkin kerana corak pemakanan yang tidak sihat, kehidupan seharian yg tidak aktif, tidak cergas, pendedahan kepadan bahan-bahan kimia sama ada daripada persekitaran, daripada kosmetik atau daripada bahan2 kegunaan seharian contohnya seperti PEMAKAIAN TUALA WANITA BIASA di pasaran. 

Dah banyak pendedahan dan kajian berkaitan yang menunjukkan bahayanya tuala wanita biasa. Dan igtlah bahawa sel kanser mengambil masa 1-14 tahun utk menampakkan diri. Lebih baik mencegah kan. Sebab tu aku sarankan guna tuala wanita BIO SELEZA. Kenapa BIO SELEZA?.. kenapa tak produk lain.. 
mesti ada yang kata..ala dah company dia joint tu jual BIO SELEZA mesti dia KENA promote BIO SELEZA.. kan?..




Sorry yeee kawan kawan... aku pilih BIO SELEZA sebab BIO SELEZA ada apa yang produk lain ada.. dan ada apa yang produk lain tak ada..

contohnya BIO VELOCITY.. apa bendanya wei BIO VELOCITY ni..? BIO VELOCITY ni adalah TENAGA TULEN YANG DIESKTREKAR TERUS DARIPADA MATAHARI PAGI..


Aliran medan tenaga BV ni boleh menyeimbangkan medan tenaga elektromagnet seluruh badan dan seterusnya meningkatkan kesihatan. 

Mengaktifkan molekul air dan meningkatkan kandungan oksigen dalam badan. Sebab tu ada yang tampal pantiliner dalam kasut untuk keseimbangan badan dan nyah bau.. sebagai pengganti kool fever jika demam.. 

LELAKI pun boleh pakai BIO SELEZA ni ok... untuk menggelakan angin pasang.. buasir dan pelbagai masalah lain. kiranya BIO SELEZA ni bukan sekadar pantiliner atau tuala wanita sahaja...



Dalam pantiliner dan tuala wanita ni ada jalur hijau. Jalur hijau itulah terdapatnya BIO VELOCITY.. benda paling 'MAHAL' dalam BIO SELEZA. Jika kita pakai pantiliner ni kita akan ada tenaga tambahan. Tak der lah lesu, penat bila datang bulan. 

Biasanya bila datang bulan kan kita rasa lesu, nak marah..sebab apa?.. sebab penat.. lagi satu aliran darah tak bagus so itulah jadinya senggugut... lagi satu bila kita pakai  BIO SELEZA ni uadara panas dapat keluar. Tak terperangkap macam tuala wanita biasa. So bila udara panas dalam badan kita dapat keluar dan tak terperangkap, jadi mood kita pun ok..tak rasa nak marah..tak rasa badmood atau semacam je bila datang bulan... atau kita juga boleh pakai pantiliner pada hari hari biasa.

 Ehh..aku pakai pantiliner bila hujung hujung period jee wei..

ni pun biasa aku dengar.. SALAH yee kawan kawan... kita harus pakai pantiliner atau pelapik seluar dalam setiap hari. Sebab apa... sebab bila kita jemur seluar dalam, habuk bakteria terlekat pada seluar dalam.. apatah lagi cuaca tak sebersih dahulu. Lepas tu kita semua kebanyakkannya guna mesin basuh untuk mencuci pakaian. Agak agaknya mesin basuh tu tahu ke tak yang seluar dalam kita masih ada saki baki sabun?.. agaknya mesin basuh tahu ke seluar dalam kita tu cukup bersih dari kekotoran?.. memang tak lah uolss...

lagi satu pelekat yang digunakan tu... agak agaknya dari mana pulak yee..dah tuala wanita tu murah..takkan nak pakai pelekat yang bebas kimia kan... BIO SELEZA menggunakan pelekat gam dari tumbuh tumbuhan. Memang bebas kimia.. bayangkan kalau saki baki pelekat tu masih ada di seluar dalam kita, kita pakai dan bila kita buang air, seluar dalam kita basah..menyebabkan bakteria lebih mudah membiak dengan banyaknya...masuk pula ke dalam alat sulit menuju ke rahim... rasa rasanya apa yang berlaku?

itu je pun dah buat aku rasa, memang WAJIB pakai pantiliner setiap hari dan ianya haruslah BIO SELEZA...

Selain itu BIO SELEZA juga ada SINAR INFRA  MERAH JAUH yang menggalakkan peredaran darah dan meningkatkan metabolisme badan.



ION NEGATIF berfungsi sebagai pembasmi kuman, mengurangkan dan menghilangkan bau busuk dan membantu menyeimbangkan hormon. Sebab tu kalau kita first time pakai, kita akan rasa pening kepala sebab BIO SELEZA sedang menormalkan balik hormon dalam badan kita. Membetulkan semula apa yang dah lintang pukang sebelum ni.



NANO SILVER pula bertindak sebagai pembasmi kuman bukan antibiotik yang mesra alam dan selamat digunakan. Ia menghapuskan kuman dan mikroorganisma sehingga 99.99%. Selain itu ia melindungi flora biasa dalam alat sulit serta menyeimbangi pH alat sulit kita.

Nano silver juga membasmi bakteria TRICHOMONIASIS, MYCOPLASMA, CHLAMYDIA dan COCCI dengan pantas. Selain itu ia berfungsi sebagai anti radang dan baik pulih.



Kalau kita tengok cara pembungkusan tuala wanita dan pelapik BIO SELEZA pun kita dah tahu memang berkualiti. Cuba kita tengok tuala wanita dan pantiliner kita. Ada tak pembungkusan seperti wet tissu tu.. yang boleh ditutup balik bila kita dah ambil sekeping tuala wanita atau pelapik seluar dalam?.. memang tak lah kan..lepas tu kita tengok pula plastik luar tuala wanita dan pelapik seluar dalam tu.. ada ruang tak untuk habuk, kuman bakteria masuk..  dan yang ni memang ramai antara kita buat tak tahu..ada tak tarikh luput pada tuala wanita dan pelapik seluar dalam kita tu?..


hah??.. tuala wanita dan pantiliner pun nak kena ada tarikh luput ke?..

Kita perlu tahu tarikh luput tuala wanita tersebut. Pastikan kita membeli yang mempunyai tarikh luput kerana tuala wanita yang lama akan mempunyai kualiti yang rendah dan dikhuatiri telah terdedah kepada habuk dan bakteria kerana disimpan terlalu lama.

BIO SELEZA ni tidak mengandungi haruman dan berbau ubat. Tuala wanita yang berbau haruman, berbau ubat ataupun pudina kebanyakkannya mengandungi bahan kimia yang boleh menyebabkan alahan pada kulit. Penggunaan jangka masa yang panjang juga boleh memberikan kesan kepada rahim. Permukaan tuala wanita yang halus dan lembut kerana diperbuat 100 % daripada kapas yang berkualiti tinggi. Walaupu ada wings di kiri kana tapi memang lembut dan takkan menyebabkan melecet pada peha kita. Biasanya wanita ni tak suka ada wings sebab melecet.. tapi dengan BIO SELEZA memang lembut..rasa macam tak pakai.. banyak macammana pun tetap rasa selesa.. 

Penyerapan yang handal. Menggunakan lapisan penyerapan yang setaraf lampin bayi dan diluluskan oleh PERTUBUHAN KESIHATAN SEDUNIA. Memang comfirm tak ada masalah resapan keluar atau bocoran. 



Lapisan bawahnya pula membenarkan pengaliran udara. Macam yang aku cakap sebelum ni, memang kita tak rasa tak sedap badan..rasa panas sebab udara yang panas tu dah keluar.



Kalau nak cerita banyak.. memang tak akan habis wei.. sebab tu aku memang cadangkan BIO SELEZA untuk semua wanita. 

"Mahal la wei... tuala wanita je pun"

Ni memang dah beratus ratus orang yang cakap macam tu.. korang bayangkan korang beli tuala wanita yang murah yang banyak kat pasaran tu.. tak ada perlindungan.. dari kertas kitar semula..kebersihan tak terjamin..risiko korang nak dapat kanser serviks tinggi wei.. dulu aku hairan apasal la ramai anak dara yang terkena fibroid, cyst... memang dari makanan adalah salah satu punca juga tapi tuala wanita lebih dekat dengan  rahim kita. Bayangkan kita sanggup tutup mata untuk beli tuala wanita yang murah. Padahal beli barang lain yang tak berfaedah kita tak kisah pula kan.. kalau ikutkan BIO SELEZA ni memang jimat. Sebab daya serapan yang tinggi. Lepastu ada fungsi. Memang kalau nak ikutkan harganya patut lebih mahal tau. 

Lagipun satu kotak MIXED tu boleh pakai dalam 4 bulan. Sebab kadar serapannya bagus. So korang tak perlu nak guna banyak. Selain ada pembasmi kuman dan fungsi fungsi lain tu... bila dah pakai memang rasa kelainannya... sebelum pakai kata "Ye ker.." dah pakai kata "Ye laaa..." COMFIRM!!!

Ada orang pulak..bila haid tak keluar, rasa pening terus tak nak pakai. Sebenarnya itu tanda yang BIO SELEZA sedang bekerja untuk menstabilkan dan membetulkan balik apa yang dah tunggang langgang tu.. macam aku, memang first time aku pakai pantiliner BIO SELEZA memang pening. Lepastu bila aku pakai tuala wanita bila datang haid, darah tu berwarna hitam pekat. Memang mengejutkan.. so jangalah nak berkira pasal duit.. pasal wang ringgit..aku pun potong mana mana yang tak perlu supaya dapat beli BIO SELEZA dan pakai waktu datang bulan. 

Padahl rahim kita hanya ada satu. Tak ada jual kat pasaran. Itulah keistimewaan kita sebagai wanita yang boleh melahirkan zuriat untuk menyambung keturunan. Dah lah kanser serviks kanser kedua selepas kanser payudara.  Kanser ni pula bukan bagi signal.. tiba tiba dah stage 3.. dah stage 4...

Menakutkan sangat weii...

Menurut laporan PERTUBUHAN KESIHATAN SEDUNIA, terdapat 528000 kes baru kanser serviks yang mengakibatkan 266000 kematian pada tahun 2012.

Angka ini menunjukkan bahawa lebih daripada 1447 orang wanita menghidap kanser serviks setiap hari dengan jumlah kematian seramai 729 orang sehari!!!

Di MALAYSIA pula, 1 daripada 4 orang wanita yang telah menopous berkemungkinan menghidapi kanser serviks!!

Kira kira 83% wanita mengalami jangkitan pada bahagian kemaluan. Daripada angka ni, 62% daripadanya adalah disebabkan oleh penggunaan tuala wanita yang tidak selamat atau tidak mempunyai kelulusan kementerian kesihatan!!

so korang masih lagi nak tutup mata dan teruskan dengan tuala wanita biasa tu?.. masih lagi tak kisah?.. tepuk dada tanya diri sendiri.. sebab itu kesihatan korang.. ada orang memang dia tak kisah untuk keluar duit supaya kesihatan terpelihara.. ada orang memang jeni berkira kalau hal hal yang tak nampak pada mata kasar ni.. sedangkan macam yang aku bagitahu..kanser ni bukan ada signal atau tanda tanda.. bila dah ada tanda selalunya dah teruk... lagi satu kalau nak tahu, kanser ketiga dan keempat tertinggi adalah kanser fibroid dan cyst. Dua dua tu berkaitan dengan rahim.



Siapa yang nak tengok testimoni BIO SELEZA boleh LIKE PAGE BIO SELEZA PAD TERBAIK

sesiapa yang nak tengok DEMO PAD boleh WASSAP 0172428785.

Yang nak ORDER pun BOLEH WASSAP 0172428785

Order sekali, bulan depan pasti order lagi!!

I LOVE U BIO SELEZA... muahhh ciked!  * pengsannn!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan